Gas monkey garaget, stämmer siffrorna?

Adder Adder
3 februari 2015 · 972 Inlägg

När man kollar på Fast n Loud får man inte riktigt ihop de.

De säljer Mustanger, Ferraris och gör hundra tusentals kr i vinst efter avdrag för inköp, delar och arbetskraft. Visst har han utgifter för lokaler annan personal men verkar vara för bra för att vara sant.

Men sen har de också typ alltid pengabrist om de nu är sant.

Nån som vet eller vill spekulera? smile

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\
Nissan 200SX - S14 "200an" (1995)
FLindgren
3 februari 2015 · 5 089 Inlägg

Hur många bilhandlare finns det i sverige?
Alla lever på samma sätt. Köpa billigt, sälj dyrt.

Och det är mycket som inte visas i teven också.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
FLindgren
3 februari 2015 · 5 089 Inlägg

Såg för övrigt just nu att dom säljer en saab. Undra hur många sådana det finns i usa:P

http://www.ebay.com/itm/291367324916

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
zleepy Trucker
3 februari 2015 · 1 391 Inlägg

Vettemannen skrev:

Adder skrev:
När man kollar på Fast n Loud får man inte riktigt ihop de.

De säljer Mustanger, Ferraris och gör hundra tusentals kr i vinst efter avdrag för inköp, delar och arbetskraft. Visst har han utgifter för lokaler annan personal men verkar vara för bra för att vara sant.

Men sen har de också typ alltid pengabrist om de nu är sant.

Nån som vet eller vill spekulera? smile

Vad är "Gas monkey garaget"??

/Benny

Tvprogram på discovery, gas monkey garage med Richard rawlings
och hans mästermekaniker Aaron Kaufman... smile

http://www.gasmonkeygarage.com/

http://i1255.photobucket.com/albums/hh631/denbrown/Todd/GasMonkeyGarageD2Aboutme1_zps345d52a2.jpg

Senast redigerat av zleepy (3 februari 2015)

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 februari 2015 · 14 007 Inlägg

zleepy skrev:

Vettemannen skrev:

Adder skrev:
När man kollar på Fast n Loud får man inte riktigt ihop de.

De säljer Mustanger, Ferraris och gör hundra tusentals kr i vinst efter avdrag för inköp, delar och arbetskraft. Visst har han utgifter för lokaler annan personal men verkar vara för bra för att vara sant.

Men sen har de också typ alltid pengabrist om de nu är sant.

Nån som vet eller vill spekulera? smile

Vad är "Gas monkey garaget"??

/Benny

Tvprogram på discovery, gas monkey garage med Richard rawlings
och hans mästermekaniker Aaron Kaufman... smile

http://www.gasmonkeygarage.com/

Okay, har inte den kanalen!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
zleepy Trucker
3 februari 2015 · 1 391 Inlägg

Vettemannen skrev:

zleepy skrev:

Vettemannen skrev:

Vad är "Gas monkey garaget"??

/Benny

Tvprogram på discovery, gas monkey garage med Richard rawlings
och hans mästermekaniker Aaron Kaufman... smile

http://www.gasmonkeygarage.com/

Okay, har inte den kanalen!

/Benny

Finns även på internet att titta på smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Nobrando
3 februari 2015 · 214 Inlägg

Adder skrev:
När man kollar på Fast n Loud får man inte riktigt ihop de.

De säljer Mustanger, Ferraris och gör hundra tusentals kr i vinst efter avdrag för inköp, delar och arbetskraft. Visst har han utgifter för lokaler annan personal men verkar vara för bra för att vara sant.

Men sen har de också typ alltid pengabrist om de nu är sant.

Nån som vet eller vill spekulera? smile

Det är nog inte så bra som dom försöker vinkla det till. Jag vet att min Far såg något program där dom gjorde iordningen en äldre Ford som dom sålde till en svensk. Visade sig att min far kände gubben som hade köpt bilen. Inte hade han gett den summan som dom sålde den för i programmet. Haha.

Dock kommer jag inte ihåg om det var fast'n loud eller någon annan serie.

BMW 728iA (1999)
Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
Adder Adder
3 februari 2015 · 972 Inlägg

Känns ändå så fel.

Som ett annat avsnitt där de köper Firebird nr 1 och 2 för 600000kr och säljer för 2.9 milj kr plus att de får renovera dem för 2.5 milj.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\
Nissan 200SX - S14 "200an" (1995)
-jimmy
3 februari 2015 · 377 Inlägg

Rätt skoj program o titta på !
Tror dock att de spacklar mer än den genomsnittliga 15åringen på sin a-traktor. smile

Tumbleweed
3 februari 2015 · 1 711 Inlägg

Mycket är klart för att det ska bli spännande tv tittande!
Hur mycket som helst är uppgjort, allt för det ska bli spektakulärt :-)
Lite som chip foose gänget helrenoverar en rosthög med dunderlack på 7 dagar...
Men firebird nr 1 och 2 borde gått dyrare, sjuuukt unika bilar.!!

Man får sålla det mesta på tv, och inte lägga nån större tyngd i vissa bitar ;-)

Hur många förråd i förrådsfyndarna är inte riggade?

Mvh Christian

sleepyoh
3 februari 2015 · 1 319 Inlägg

Alltså, nr.1 det är ett underhållningsprogram, hade det inte varit roligt hade ingen tittat på det, det är showbusiness, inte verkliga livet. Hade man följt deras dagliga liv som en dokumentär hade det inte varit fast n loud, det hade varit trist.

Nr.2 dom tjänar en jäkla massa stålar på sin serie, går inte dåligt för gas monkey inte, Richard är god för mer pengar än vad som framkommer, han är miljonär och behöver inte jobba mycket mer i livet. Affärsplanen innan serien gjordes var ju att växa och bli ett stort varumärke, sälja 'merchandise' och öppna en pub, det är ingen slump att det blev som det blev.

nr.3 det är återigen  tv, ingen dokumentär, det är underhållning.

Om jag förstår det hela rätt så var det dessutom Richard som gick till discovery och sa 'vi gör en bil på 7 dagar, vi är sugna på en cool serie, är ni med'? Och så blev det så.

Poängen är, att om ni tar te:x förrådsfyndarna som någon här ovan nämnde, att tro att det är den verkliga auktionen som filmas är bullshit. Allt är uppgjort med skådisar, allt för att ge en rolig show, inte för att visa verkligheten. Samma sak med alla repo program osv osv..

Står ju till och med i början på dom flesta program 'baserat på verklig historia och efterliknat med skådisar' kort sagt..

_----------'
nixon89 klabbarpan
3 februari 2015 · 3 041 Inlägg

Är som du säger sleepyoh. Ta tex operation repo. Det är icensatt dock baserat på verkliga händelser. Man skall alltid ta sådana serier med en nypa salt. Vi har tex street outlaws. Även detta är fake. Måhända att race faktiskt sker men i serien är det fake. Allt är uppgjort.

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
myran Foto/Bilnörd
3 februari 2015 · 1 541 Inlägg

Tror nog inte riktigt dom är ärliga med byggkostnader/personal kostnader i dom beräkningarna på hur mycket pengar som dom tjänar.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
sleepyoh
3 februari 2015 · 1 319 Inlägg

As the star of reality TV show Fast N' Loud[1] on Discovery Channel, Rawlings earns 50 000 US dollars per episode and has a net worth of approximately 15 million US dollars.


Han har vunnit Gumball 3000 åtminstone 2 gånger, har rekord Cannonball run, har varit med i 'overhaulin' tillsammans med Aron för längesen, har varit brandman och så vidare. Gasmonkey garage har dessutom en shop där dom säljer kläder och liknande, för fansen, där dras det in kulor med.

Han gör dessutom reklam för Dodge, och så vidare. Många saker han tjänar pengar på, ingen liten bilmekaniker som han gärna framställer sig att vara, ok han verkar ganska jordnära, och gillar bilar och öl, men han kan inte ses som en vanlig arbetande människa längre, han är en jäkligt rik entreprenör som gör en rolig show! smile

Nog off-topic, diggar serien, följer den slaviskt smile

_----------'
it_mutt Avstängd
3 februari 2015 · 10 388 Inlägg

Nobrando skrev:

Adder skrev:
När man kollar på Fast n Loud får man inte riktigt ihop de.

De säljer Mustanger, Ferraris och gör hundra tusentals kr i vinst efter avdrag för inköp, delar och arbetskraft. Visst har han utgifter för lokaler annan personal men verkar vara för bra för att vara sant.

Men sen har de också typ alltid pengabrist om de nu är sant.

Nån som vet eller vill spekulera? smile

Det är nog inte så bra som dom försöker vinkla det till. Jag vet att min Far såg något program där dom gjorde iordningen en äldre Ford som dom sålde till en svensk. Visade sig att min far kände gubben som hade köpt bilen. Inte hade han gett den summan som dom sålde den för i programmet. Haha.

Dock kommer jag inte ihåg om det var fast'n loud eller någon annan serie.

Bara sett något avsnitt, men som jag fattat det har de någon gubbe (Magnus?) som plockar över bilarna till Sverige. Sen om det är den enda svensk de sålt till låter jag vara osagt.


Adder skrev:
Känns ändå så fel.

Som ett annat avsnitt där de köper Firebird nr 1 och 2 för 600000kr och säljer för 2.9 milj kr plus att de får renovera dem för 2.5 milj.

Fast, så som du räknar går inte att räkna.

Du kan inte ta valutan i ett program och omvandla direkt till skr. Eller jo, visst kan du, men det stämmer inte. Då kan du ta i princip vilket "flip"-program som helst och motsätta dig det. Det är lika otänkbart att mängder av människor i Sverige skulle lägga $40.000 på att renovera en bil (dvs med dagens kurs ~320.000kr). Varför går inte detta då? Givetvis för att $1 inte har samma motsvarande värde som 8skr.

Just gällande Firebird...arna...var där en hel massa som inte stämde, men det är en annan femma.

Var du får dina siffror från vet jag inte riktigt. Båda bilarna såldes som ett par för $650.000 (5.200.000:-). Renoverades för $200.000 st (1.600.000:- / 3.200.000:-) och inhandlades för $65.000 (~520.000) enligt GadMonkeyfolket själva. (Räknat på 8kr/dollar).

Om siffrorna stämmer med verkligheten låter jag vara osagt. Men de ordnade ju till någon C10:a (har jag för mig) för runt $100.000 så.

Men framförallt går det inte att jämställa $100.000 i USA, med 800.000kr i Sverige.

Senast redigerat av it_mutt (3 februari 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
fontheking5
3 februari 2015 · 825 Inlägg

Cheva C10 an köptes för 100 000 dollar + byggnaden den stod vid, som stod för 95 % av värdet , för att hans rival inte skulle köpa Chevan. Följer programmet varje vecka , roligt och se på smile

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
it_mutt Avstängd
3 februari 2015 · 10 388 Inlägg

fontheking5 skrev:
Cheva C10 an köptes för 100 000 dollar + byggnaden den stod vid, som stod för 95 % av värdet , för att hans rival inte skulle köpa Chevan. Följer programmet varje vecka , roligt och se på smile

Nej. Inte den jag tänker på isf.

Den hade en totalkostnad på $102.000 och såldes för typ...$85.000 eller något.  Så den köptes inte för $100.000.

Det är möjligt där varit mer än en, jag följer inte programmet. Den jag syftar på var iaf grön (och...vit?), hade airrides och en massa annan "bråte". Kan ha varit en...76:a? Var nu "nyligen" på Discovery iaf.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
nixon89 klabbarpan
3 februari 2015 · 3 041 Inlägg

it_mutt skrev:

fontheking5 skrev:
Cheva C10 an köptes för 100 000 dollar + byggnaden den stod vid, som stod för 95 % av värdet , för att hans rival inte skulle köpa Chevan. Följer programmet varje vecka , roligt och se på smile

Nej. Inte den jag tänker på isf.

Den hade en totalkostnad på $102.000 och såldes för typ...$85.000 eller något.  Så den köptes inte för $100.000.

Det är möjligt där varit mer än en, jag följer inte programmet. Den jag syftar på var iaf grön (och...vit?), hade airrides och en massa annan "bråte". Kan ha varit en...76:a? Var nu "nyligen" på Discovery iaf.

Vet vilken du menar. Rr gav allt på den bilen då auktionen den såldes på främst befolkades av rikt folk. Bilen såldes dock för 85 till rr vän dennis. En ren förlust.

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
sleepyoh
3 februari 2015 · 1 319 Inlägg

nixon89 skrev:

it_mutt skrev:

fontheking5 skrev:
Cheva C10 an köptes för 100 000 dollar + byggnaden den stod vid, som stod för 95 % av värdet , för att hans rival inte skulle köpa Chevan. Följer programmet varje vecka , roligt och se på smile

Nej. Inte den jag tänker på isf.

Den hade en totalkostnad på $102.000 och såldes för typ...$85.000 eller något.  Så den köptes inte för $100.000.

Det är möjligt där varit mer än en, jag följer inte programmet. Den jag syftar på var iaf grön (och...vit?), hade airrides och en massa annan "bråte". Kan ha varit en...76:a? Var nu "nyligen" på Discovery iaf.

Vet vilken du menar. Rr gav allt på den bilen då auktionen den såldes på främst befolkades av rikt folk. Bilen såldes dock för 85 till rr vän dennis. En ren förlust.

Dock var det ju någonting han visste att han skulle förlora pengar på, då bilen byggdes som pr/välgörenhets grej, då auktionen var just välgörenhet det handlade om. wink

_----------'
Adder Adder
3 februari 2015 · 972 Inlägg

it_mutt skrev:

Nobrando skrev:

Adder skrev:
När man kollar på Fast n Loud får man inte riktigt ihop de.

De säljer Mustanger, Ferraris och gör hundra tusentals kr i vinst efter avdrag för inköp, delar och arbetskraft. Visst har han utgifter för lokaler annan personal men verkar vara för bra för att vara sant.

Men sen har de också typ alltid pengabrist om de nu är sant.

Nån som vet eller vill spekulera? smile

Det är nog inte så bra som dom försöker vinkla det till. Jag vet att min Far såg något program där dom gjorde iordningen en äldre Ford som dom sålde till en svensk. Visade sig att min far kände gubben som hade köpt bilen. Inte hade han gett den summan som dom sålde den för i programmet. Haha.

Dock kommer jag inte ihåg om det var fast'n loud eller någon annan serie.

Bara sett något avsnitt, men som jag fattat det har de någon gubbe (Magnus?) som plockar över bilarna till Sverige. Sen om det är den enda svensk de sålt till låter jag vara osagt.


Adder skrev:
Känns ändå så fel.

Som ett annat avsnitt där de köper Firebird nr 1 och 2 för 600000kr och säljer för 2.9 milj kr plus att de får renovera dem för 2.5 milj.

Fast, så som du räknar går inte att r
Du kan inte ta valutan i ett program och omvandla direkt till skr. Eller jo, visst kan du, men det stämmer inte. Då kan du ta i princip vilket "flip"-program som helst och motsätta dig det. Det är lika otänkbart att mängder av människor i Sverige skulle lägga $40.000 på att renovera en bil (dvs med dagens kurs ~320.000kr). Varför går inte detta då? Givetvis för att $1 inte har samma motsvarande värde som 8skr.

Just gällande Firebird...arna...var där en hel massa som inte stämde, men det är en annan femma.

Var du får dina siffror från vet jag inte riktigt. Båda bilarna såldes som ett par för $650.000 (5.200.000:-). Renoverades för $200.000 st (1.600.000:- / 3.200.000:-) och inhandlades för $65.000 (~520.000) enligt GadMonkeyfolket själva. (Räknat på 8kr/dollar).

Om siffrorna stämmer med verkligheten låter jag vara osagt. Men de ordnade ju till någon C10:a (har jag för mig) för runt $100.000 så.

Men framförallt går det inte att jämställa $100.000 i USA, med 800.000kr i Sverige.

Visst är de så ang valutan. Dit jag ville komma är att han köper bilar de bilarna "dyrt" och säljer dem för 5 ggr inköpspriset.
Han köpte väl dem för 70000$ och sålde för 350 000$ + 300 000$ för renoveringen.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\
Nissan 200SX - S14 "200an" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang