Hejsan, här kan ni följa mitt nya projekt, en Golf mk2a -90a med 1.8L Rp motor. Jag köpte bilen krockad o håller just nu på o fixar upp bilen som sedan skall lackas om, sen blir det lite fitment - stance och billjud!! (Från sidan... Visa mer
Mitten delen utav dörren behövs bara spacklas om en gång sen slipas ner o matta ner resten så den är klar för grund sen
Övre delen är klar
O sen ha rja hållt på med bakdelen... Dom hade spacklat över rost hål sen har du väl krockat eller vad nu hade gjort så de var jäkligt ojämnt, både bucklor inåt o en massa så kallade "ryggar" o de hade dom bara spacklat över, på vissa ställen var de säkert 5mm tjockt spackel utan att överdriva Så hållt på o riktat de o snart är det klart Passade även på o göra lite små pyssel som o göra den emblemslös.
Hålet där Vw emblemet sitter i vanliga fall
Rosthålet
Ritat ut en täck bricka som sedan svetsades fast, kan tillägga att ja inte är den bästa på o svetsa men tätt blev de, övning ger färdighet eller vad man säger Slipades såklart av med rondell.
Sen när de var klart så riktades de en del sen dags o spackla lite, en del kvar o slipa av sen så
Detta är väl klart på måndag så ska börja med bakskärmen då.
Om ni undrar varför de är en plåtbit som är fastsvetsad där bak så är det för att ja jordade där när ja svetsade
Sen har Hova.com gått in o sponsrat med lite rabatter på en del grejer, roligt roligt Trevlig helg
Tackar! Har deadline till slutet av December o då ska den vara lackad o klar för besiktning Men ah de ska nog vara lugnt, måste bara hitta ett ställe o lacka den på
Nu vill jag ha er hjälp lite! Ska ja ta bort den bakre torkarn? o svetsa igen hålet. eller ha kvar den? Tänkte att det kan bli lite stilrenare utan den
Får väl ta och följa din golf tråd! kolla gärna in mina nuvarande/gamla mk2or o se om du får lite inspiration. Och ang innertaket i golfen, de går att lackera mattsvart om du vill. Gjorde de i min jetta och det blev riktigt bra. 2 burkar hagmans mattsvarta
I övrigt ser det bra ut, inget fan alls av golf men gillar arbetet du lägger ner. Är själv utbildad lackerare/plåtis
Nä kom o tänkte på de sen att de inte var så smart haha Tack, det uppskattas! Skolan där ja går får vi tyvärr ingen lackutbildningen då skolan inte har råd med de Men ska ändå prova på o lacka bilen själv, har lite grund att gå på men får hoppas att de blir bra Bara en golf
Får väl ta och följa din golf tråd! kolla gärna in mina nuvarande/gamla mk2or o se om du får lite inspiration. Och ang innertaket i golfen, de går att lackera mattsvart om du vill. Gjorde de i min jetta och det blev riktigt bra. 2 burkar hagmans mattsvarta
Välkommen! Jo har kikat på golfarna dina en hel del, du har lyckats bra! Har kollat på en del olika golfar o andra bilar o tagit lite ideer o blandat med mina egna ideer, så får se om de blir bra eller anus Skulle vilja testa att plåtbredda men har inte tid med de tyvärr Aha ah men då får de bli så, tack för tipset!
Låg hemma dom tre första dagarna av veckan i magsjuka så de va ju sisådär kul så de blev ju inte lika mycket gjort som tänkt. Men har en god vän som oxå går karosseri fast andra året som tog tag i o började rikta bakskärmen, de uppskattades! O ett + var väl att de ingick i hans kursplan Bara lite slipjobb och en omspackling kvar sen är den klar
O bakdelen där ja hållit på är klar, dock gjorde jag o polarn ett sisådär roligt fynd längre ner vid krockbalkens infästning....
Planen inför veckan. *Bakskärmen skall vara klar. *Bilen ska börjas matta ner, får se hur långt ja kommer. *Ny plåt ska skäras till o bockas till, till bakdelen där det rostat upp. *Torkarn bak ska bort *O lite rost här o där ska bort.
FYNDET...
Sen fick ja för mig o göra nått av emblemet som satt där bak tidigare istället för o slänga det Ska fästa nå snöre i ett o ha den hängandes i backspegeln sen