3753
Sök

Köpråd: Rolig, komfortabel och ekonomisk 60-70k (e90 bland annat...)

1 948 Inlägg
23 februari 2015
Trådstartare
Egentligen vet jag inte varför jag skriver men gör det ändå då beslutsångesten blivit för hög.

Egentligen hade jag tänkt köpa en m135 men bestämt mig för att avvakta 1-2 år och behöver därför något undertiden.

Kraven då, kvaliten måste vara bra, komforten bra, ska vara rolig att köra (mkt kurvig väg till jobbet), behöver inte vara någon raket men måste finns lite motor allafall, hyffsat generösa utrymmen i framsätet.

Prisklassen jag tänkt mig är upp 60-75k, vill gärna kunna sälja den så smärtfritt som möjligt om 1-2år så vill köpa en så "mainstreamad" bil som möjligt.

Så vad har jag kommit fram till?
Bmw e9x (kombi KANSKE sedan) 320d/325i -05-08
Audi a4 (kombi KANSKE sedan) vilken motor som helst utom v6 -05-08
VW Golf gti manuell -05-08
VW Passat tdi 170hk/200hk bensin -05-08

Vad tror/tycker ni om dessa? priserna ligger ganska exakt lika på dessa med liknande mil,
Drar mig lite mot bmw'n men tycker samtidigt att den känns lite väl trång (är en stor karl).
Förnuftet säger så klart passat men det känns trååååkigt, är den det? Sen är det de där med vw servicekostnader...
Gti'n är jag lite rädd för att det ska kunna bli några dyrare reparationer på + servicekostnader.

Eller är det kanske en 5serie jag ska ha? nu får man ju inte någon med så upphetsande motor/utrustning för dessa pengar... är en 520d/525i en "rolig" bil?

Nu har jag visserligen bara åkt e90 med tajta sportstolar och panoramatak som stjäl huvudutrymme, kanske dom känns mer rymliga utan dessa 2?

Sök