Hello alla.Har ett "Problem "tror jag .Har hört flera gånger att dumpventilen kvittrar vid växling är detta normalt ?Hör det när ja kör lugnt med bilen Allstå lite laddtryck .Bilen I fråga är en Seat leon Cupra -2.0 tfsi 09 Med steg 2 mjukvara Tack på förhand
Har du öppet luftfilter i bilen? Och vad jag vet så ska väl inte en dumpventil kvittra, om det pyser är det ju en annan femma men det kan du nog om öppen dumpventil. Har du öppet luftfilter i bilen är det nog bara kvittret ifrån den du hör
http://youtu.be/b1ukUx5vjkA Låter det såhär som vid 0:19 så är det inget bra ljud. Det betyder att luften ifrån turbon slår tillbaka på turbinen vilket så småningom leder till att turbon tar en jävligt lång semester.
Dumpande och kvittrande är olika saker..Tex min 945 den dumpar den kvittrar ej ut trycket..Men min seat den kvittrar ur trycket ej dumpar ut allt tryck men en "suck"
Hello alla.Har ett "Problem "tror jag .Har hört flera gånger att dumpventilen kvittrar vid växling är detta normalt ?Hör det när ja kör lugnt med bilen Allstå lite laddtryck .Bilen I fråga är en Seat leon Cupra -2.0 tfsi 09 Med steg 2 mjukvara Tack på förhand
Min kvittrar inte direkt, men ett flås/pys kan man höra även vid rätt snäll körning.. Dock har min bil en annan motorkod än din bil.. Men osäker på vad de bytt förutom bränslepumpen.
Min kvittrar inte direkt, men ett flås/pys kan man höra även vid rätt snäll körning.. Dock har min bil en annan motorkod än din bil.. Men osäker på vad de bytt förutom bränslepumpen.
Har du öppet luftfilter i bilen? Och vad jag vet så ska väl inte en dumpventil kvittra, om det pyser är det ju en annan femma men det kan du nog om öppen dumpventil. Har du öppet luftfilter i bilen är det nog bara kvittret ifrån den du hör
http://youtu.be/b1ukUx5vjkA Låter det såhär som vid 0:19 så är det inget bra ljud. Det betyder att luften ifrån turbon slår tillbaka på turbinen vilket så småningom leder till att turbon tar en jävligt lång semester.
Hej. Min Audi låter så som i videon, har du någon idé om vad som orsakar det dumpljudet? Min har låtit så i 3,5år.
Byt dump!! 2.0TFSi mellan 2005-2009 har den gamla återcirkulerande dumpen med gummimembran. Dumpen som ersatte består istället av en kolv och tå högre ladd många många gånger bättre än den första upplagan. Har inte art.nr på rak arm, kika i min projektgrupp med den silvriga A3an så tror jag du hittar både art.nr och bild på de båda olika
2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Jo jag har kollat upp de har artikel nummer och allt.men känns som onödiga pengar om de inte är något fel på den ...Funderar på att ta bort den i helgen och kika på den om gummit e paj någonstans .Eller ska man köpa den nyare modellen på en gång eftersom man kör steg2
Kolla om det är den med gummi, är det de så byt! 350-450kr från tyska eBay, så fort man lkar laddtrycket så drar vevhusventilationen ner lite mer oljedimma via turbon och dumpen, olja + gummi brukar ge riktigt svagt gummi
2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Vid lägre laddtryck är det ingen fara om den låter så, men vid högre laddtryck så ska dumpen öppna. Annars kan det väl vara som så att dumpen är för hårt spänd att den inte öppnar vid dom högre trycken.
Tog av dumpen och kolla den ...den va hel.gjorde rent den lite och satt tillbaka den.Hmm den vart tyst. Men fortfarande inge skillnad på laddtrycket. ..Men då slog de mig ja kör ju på 95 oktan bensin kan de ha och göra med att ja tycker mitt laddtryck är lite lågt?