Krav vid registreringsbesiktning av icke helbilsgodkänt fordon

M-Axelsson
4 mars 2015 · 166 Inlägg

Vad lyder för krav vid registreringsbesiktning av icke helbilsgodkänt fordon? Bilen i sig är en Nissan silvia s15. roll

/Martin

Turbo femma
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 mars 2015 · 3 730 Inlägg

Den stora frågan just nu är vad själva frågan är?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
M-Axelsson
4 mars 2015 · 166 Inlägg

Innehar krav ifrån länsman att inställa fordonet för reggbes då dem ej anser att bilen stämmer överens med uppgifterna (motoreffekt). Vad jag hört så får du ändra saker på bilen (inte för mycket) så länge den klarar miljökraven, stämmer?

Turbo femma
uhlin
4 mars 2015 · 2 834 Inlägg

Vad exakt har du gjort med bilen? Har du slängt i en v12 eller satt på dunderturbo och höjt motoreffekten avsevärt?

Mer info om vad du gjort med motorn?

M-Axelsson
4 mars 2015 · 166 Inlägg

Bilen finns under min sida, gå in o kika så slipper jag skriva ut allt.

Turbo femma
Janneutanb
4 mars 2015 · 7 272 Inlägg

Du får inte ändra motorn alls för då uppfyller den inte sina avgaskrav längre.
Bygg om så det ser original och bilen går tyst så kanske du kan få genom den om du har tur.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 mars 2015 · 3 730 Inlägg

Det kan krävas intyg på att allt är återställt till original och detta intyg finns ingen som skriver. Alltså omöjlig att bes. En bekant lyckades med detta.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
hangman
5 mars 2015 · 2 174 Inlägg

en kompis åkte dit, dock en volvo men samma problem, reggbes på effekt och han var tvungen trimma ner hela bilen till EXAKT orginal inte en bult fick skilja, och ska du ha orginal delar totalt kan de bli väldigt dyrt...

dock är det största problemet ett intyg från en auktoriserad nissan i ditt fall ett intyg att bilen är godkänd hos dom, det skulle kosta över 15 000 på hans, då har hans pappa en stor verkstad, och han jobbar som bilmekaniker och gjort i 10 år minst, Det fanns bara en lösning, han köpte en ny kaross med nya papper och flytta över allt.

DOCK hade en annan regbes på för mycket motoreffekt och han fick bara slänga dit orginal turbo och åka besikta sen va det lugnt, Prova gör allt orginal och försök, går de så går det, men är det reg bes på effekten så är det typ kört, så fort du kommer rulla ut på vägen även om den är orginal kommer dom stoppa dig och kolla under huven dom ser det i datorn, och du kommer aldrig kunna trimma den igen.

Det är för mycket jobb och pengar för göra iordning därför säljer folk dom, hoppas du fick den äckligt billigt för nu kommer du få åka orginal så länge du äger bilen, och hur kul är det sad

Lycka till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang