Hej Det här är min projekttråd om min Volvo 740 Tic som jag byggt en 16v turbomotor i. Jag kommer dela mycket bilder och berätta om bilen o det runt om :) Även mycket tankar o mina ideer samt mina egna konstruktioner :)... Visa mer
Hej igen Jag kan inte hålla mig så jag passar på att uppdatera så jag kommer i fas
Jag börjar med att jag var iväg till en bekant i helgen han hade några däck liggandes som han ville bli av med så självklart tog jag dem alla var ca 3mm kvar på alla så de var helt okej
Sen så kommer de efterlängtade paketet!!!!
3........
2........
1........
0........
Tadaaaaa!!!! STYRSYSTEMET!!!!!!
Äntligen!!! så jag har väntat o längtat!! De dyrast lilla paket jag någonsin köpt Haha, men nu är de här så de var den sista pusselbiten för att bygga ihop bilen Nu är det bara ta o göra det också!
Vems styrsystem PnP (Plug and Play) till b230 Från Engdahl motorsport
Riktigt fint o trevliga grejjer, vad jag sett än sålänge
Jag har även köpt till följande saker: -Laddtrycksstyrning -Avgastempgivare (EGT) -Bluetooth enhet
De var de jag hade för nu Jag är så glad över det så var bara tvungen att dela med mig av det Hoppas ni också tycker det var en rolig men lite uppdate
Äntligen!!! så jag har väntat o längtat!! De dyrast lilla paket jag någonsin köpt Haha, men nu är de här så de var den sista pusselbiten för att bygga ihop bilen Nu är det bara ta o göra det också!
De var de jag hade för nu Jag är så glad över det så var bara tvungen att dela med mig av det Hoppas ni också tycker det var en rolig men lite uppdate
Ha det bra så hörs vi
/ Lundberg
Fy fan trevligt med sprut, nu kommer de gå att få bilen att gå ännu bättre och plocka de sista som inte går med org sprut. Bara montera direkt eller? Fick du med startmapp?
Ha det bra så hörs vi
/ Lundberg
Fy fan trevligt med sprut, nu kommer de gå att få bilen att gå ännu bättre och plocka de sista som inte går med org sprut. Bara montera direkt eller? Fick du med startmapp?
Nej de finns ingen "tutfunktion" jag hade ändå ingen tuta hela förra sommaren så jag klarar mig o om de skulle vara så så får jag väll smälla till en gång på launchen
Ja det känns riktigt nice A kommer vara ganska lätt tror jag Jajjemänn, det har han laddat in
Ha det bra så hörs vi
/ Lundberg
Nej de finns ingen "tutfunktion" jag hade ändå ingen tuta hela förra sommaren så jag klarar mig o om de skulle vara så så får jag väll smälla till en gång på launchen
Ja det känns riktigt nice A kommer vara ganska lätt tror jag Jajjemänn, det har han laddat in
Okej, kanske blir att köpa ett sånt och se om de går att lösa de där med tuta på något sätt
Bara säga till om du behöver någon hjälp med sprutet så kanske man kan ge lite assistans om tid finns
Okej, såg bra ut men hur gör du med tuta för jag såg att den modellen du länka inte fungera med tuta eller finns de en modell för tuta?
Okej, kanske blir att köpa ett sånt och se om de går att lösa de där med tuta på något sätt
Bara säga till om du behöver någon hjälp med sprutet så kanske man kan ge lite assistans om tid finns
Ja gör de Kändes riktigt trevligt o inge glapp Tutknapp går ju självklart att lösa, de är ju bara bygga
Okej de ska jag göra kommer bli att pilla med de lite i helgen
Tjabba Nu har det varit ganska lugnt i garaget några dagar Men nu har jag tagit tag i det igen efter allt korvgrillande o s v i de fina sommarvädret
Börjar med att jag först har hjälpt polaren att fixa sin bil Hans motor gick en stake av på så det blev motorbyte Helt original maskin men ändå gick en stake Så när vi ändå bytte så passa vi på att trimma också Han har köpt alla saker från min förra setup så det gick snabbt o relativt smidigt att bara montera ihopp allt O nu när den var ihopp igen så kunde vi återgå till min bil
Igår så fixade jag med dem nya bogseröglorna jag hade inte så mycket annat att göra så fick bli lite sådant
Började med att såga bort den gamla bogseröglan fram
Sen svetsades den nya på plats Tyvärr har jag inte tillgång till TIG svets här i garaget så fick bli att använda MIGen Kommer spraya på färg här senare
Sådär blev det
Sen var det bara att gå runt bilen o skruva dit öglan bak Gjorde den med samma hålbild som originalöglan så var enkelt att bara skruva dit Tillverkade den så att jag fick den så högt upp som möhligt utan att slå i balken så skar ut lite ur plasten så den var fri
Såhär blev det bakifrån Cleant och snyggt tycker jag
Sen idag var det en sväng till garaget igen Började med att byta gaswire till en från 740i med mekanisk insprutning. Den wiren är lägre då mitt spjällhus sitter såpass långt fram. Dock räcker det ändå inte behöver en ännu längre wire, ca 5-10cm längre Någon som vet om det finns någon modella som man kan ta ifrån? Eller måste jag tillverka en ny?
Efter det så började jag ta mig ann styrsystemet Jag började med att pilla loss bakväggen i hanskfacket I den började jag borra hål samt kapa lite för att få dit VEMS boxen samt kablarna
Sen fick boxen komma fram o så åkte dekalen dit som man fick med vid sidan av
Mer om detta kommer i nästa uppdate då jag var lite dålig på att fota samt så han jag inte nå längre Men ha det bra så hörs vi
Riktigt rolig läsning o kul med massa bilder. Måste vara gött o ha tillgång till massa maskiner så man kan göra egna saker. De e nog det jag kommer falla lite på när jag väl kommer börja på mitt 16v turbo bygge. Men har fått en del idéer o det tackar jag för. O de där styrsystemet ska jag nog med kolla lite närmare på.
Riktigt rolig läsning o kul med massa bilder. Måste vara gött o ha tillgång till massa maskiner så man kan göra egna saker. De e nog det jag kommer falla lite på när jag väl kommer börja på mitt 16v turbo bygge. Men har fått en del idéer o det tackar jag för. O de där styrsystemet ska jag nog med kolla lite närmare på.
Tack! kul att höra Ja det är guld värt att kunna fixa själv Dels får man det precis som man vill samt så sparar man en hel del pengar på det Kul att jag kunnat inspirera dig! Det tycker jag absolut du ska göra!
Måste faktist ge dig lite cred och säga att det är de intressanta projektet på väldigt länge jag läser om, kul att du tillverkar så mycket själv. Keep up the goodwork!