Evosugen igen...behöver lite råd.

Seriost
13 mars 2015 · 45 Inlägg

Hej på er smile

Jag har tidigare haft en evo 3a som jag var mycket nöjd med. Lätt bästa bilen jag kört!
Pga studier osv såldes bilen men nu när jag börjat jobba igen är suget att skaffa en tillbaka.

Jag har riktat in mig på evo 3-6. Saken är den att jag har ju bara kört evo 3an och har ingen aning om vad som skiljer sig på att köra en 3a eller t.ex en 5a.
Tanken är att jag ska köra steg 1. Lagom med hästkrafter och snabb spoolup med originalturbon smile

Så det jag letar efter är väl egentligen någon som har kört/åkt med de olika bilarna som kan dela med sig av upplevelsen och skriva lite jämförelser.
Är det någon skillnad på körglädjen?
Är accelerationen densamma på alla bilar eller känns 3an snabbar pga att den är lättare? (Minns det härliga suget i magen när man drog på :p )
Evo 3an varvade 3500 rpm i 110 och va väldigt burkig att åka långt med. Är det samma med de ovanämda modellerna? (Ska åka en hel del långa sträckor i sommar på semestern är tanken)

Som sagt. Bara att skriva på, ju mer info desto bättre smile

Och ja, jag har postat samma tråd på evocluben redan wink. Man kan aldrig få för mycket info så tänkte, lika bra att posta här med smile

granadadr
13 mars 2015 · 7 290 Inlägg

alla dem bilarna är burkiga,, evo wrx sti, cosworth,,

har en vän som har en 2014 wrx,, burkig å högljudd sad

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Seriost
13 mars 2015 · 45 Inlägg

Okej!. Mjo har misstänkt detta smile. Dock gillar ja "rallykänslan" men ska man sitta och åka 8 timmar i sträck kanske de bli jobbigt.
Vilka evos har du åkt/kört?

granadadr
13 mars 2015 · 7 290 Inlägg

jag har bara kört cossys å subbor wink

cossyn GICK att köra långt med men nja,,,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang