5664
Sök

Lackera dörrlister samt kjolar på Volvo s60. Hur??

16 Inlägg
6 april 2015
Trådstartare
Hejsan!

Går i tankarna att nerlackera min Volvo s60. Dörrlister samt trösklar. Hade tänkt lämna in det till en firma.
Men jag undrar då hur dessa lister är att demontera? Någon som har gjort det? Är det svårt att få tillbaks dom igen efter lackeringen?

Mvh Emil

3 181 Inlägg
6 april 2015
Dörrlister sitter med dubbelhäftande bara så de är bara ta bort och lacka sedan sätta på igen dom nedre listerna sitter med torx på insidan av dörren. Trösklarna sitter med clips och popnitat . Kika lite så förstå du
"clipsen " är Såna med en pigg i mitten som trycks in.som tyvärr ej är återanvändbara så ny såna behövs är inte helt billiga men
Senast redigerat av tobzter (6 april 2015)

16 Inlägg
6 april 2015
Trådstartare
Okej :-) men hur sitter listen på stötfångaren bak? Sitter den också med tejp?

4 553 Inlägg
7 april 2015
listen på bakstötisen beror lite på årsmod,hur den sitter,,,den "övre" dörrlisten är inte bara att rycka bort o återmontera,tapen dom sitter med måste bytas vilket inte är det lättaste,jag maskade dom på en v70,hur enkelt som helst,tog typ 15 min per sida

3 181 Inlägg
7 april 2015
Ehh.dom sitter likadant på facelift och icke facelift...midjelisterna är bara "rycka " bort.Självklart måste man byta tejpen  .men de är ju uppenbart .inge svårt att ta bort lim resterna använde label off funkade hur bra som helst

4 553 Inlägg
7 april 2015
det svarta på bakstötisen ser inte lika ut på facelift o dom äldre,har TS facelift så är det bara lister "runt hörnet" bak.
jag köpte nya släta lister ,dom övre , till min S60...dom andra så fick man ju lägga plastprimer och slipgrund för att få dom släta

3 181 Inlägg
7 april 2015
Nej dom ser inte likadana ut nej .men dom sitter fast på samma sett.
Senast redigerat av tobzter (7 april 2015)

16 Inlägg
7 april 2015
Trådstartare
Men man kan alltså maskera bilen vid eventuellt lackring, det verkar ju lättare än att demontera alla lister?

4 553 Inlägg
7 april 2015
helt klart, nu har ju jag vart billackerare i hundra år så för mig så är det enklare, om det inte är enkelt att skruva bort objektet

Sök