BMW E46 330CI turbo? autogruppens?

Jag har länge tänkt på en m3. Men jag går o funderar på kompressor eller turbo till min 330 istället . Det lutar nu åt turbo , ska jag köpa en sleten bruksbil och försöka mecka ihop detta sj med bra delar , eller ska man gå på och köpa autogruppens steg 1 turbokit färdigt o mappat? Någon? Erfarenhet med dessa kit ? Skr engineering 330 a1 turbokit
  • 1 Följare
  • 2 208 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 april 2015
Rising_sun
12 april 2015 · 42 Inlägg

Tjena folket!
Jag har en 330, har dock alltid velat ha en e46 m3, har inte satt mig i lyxfällan än,  nu har jag dock råd till det,  frågan är om man kommer tröttna på effekten och vilja ha mer sen? 
Då börjar man fundera på om det inte är bättre och mata min 330 istället,  samtidigt som jag föredrar facelift utseendet.
jag meckar inte sj,  vill lära mig men inte riskera bettan.  det leder direkt till autogruppens a1 turbokit,  någon som har ett? Kvalité? Än så länge så har jag chippat den och bytt hela avgasröret till schmiedmans sportgrenrör och kattar med AC Schnitzer dämp samt kn luftfilter, ligger runt 270hk,  det är delvis en bruksbil så vill ligga runt 350 hk, så kittet verkar perfekt,  det står dock " man ska veta att detta är Kina delar" vad är det för risker man tar?  Och som sagt har nån erfarenhet med deras kit?
Och isf,  är det lätt att bygga vidare på det sen ifall man vill öka,  större turbo, osv.

Senast redigerat av Croozy (12 april 2015)

TuZx
14 april 2015 · 528 Inlägg

Ska följas:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang