Bästa medel för tvätt i fälgbana?

3milius
8 januari 2016 · 296 Inlägg

WolframU skrev:

AX3L skrev:

WolframU skrev:

Vi kan nog ordbajsa om detta länge, men så länge som du inte sätter dig in i vad han skrivit så kommer du nog aldrig heller förstå varför jag skriver som jag gör.

Tack, ja du förstår precis vad jag menade. Men det är ingen idé att förklara för någon som inte begriper, som Stenmark en gång sa.

Men för att göra ett sista försök. Är fälgarna bara polerade och inte lackade och man använder syra eller alkalisk avfettning kan dem polerade ytan bli flammig, och enda sättet (mig veterligen) att återställa det är att polera upp ytan igen. Till det kan man använda autosol eller annat polermedel, men det var liksom inte det väsentliga här.

Hur man än gör så kommer det alltid att finnas viktigpettrar som vill anmärka på saker, även fast dom har fel.
Jag har svårt att tro att han ens har någon praktisk erfarenhet av Autosol över huvud taget, i så fall hade han inte skrivit som han gör.

Autosol kromputs kan åtminstone jag rekommendera till polerad aluminium.

Viktigpetter? Ingen erfarenhet? Seriöst?
Att jag påstår att Autosol är skräp är inte fel, det är sanningen.
Det är en apgammal produkt som inte förändrats på länge, den kanske var the bomb på 70-talet,
men just nu är den daterad och det finns hundratals andra bättre produkter för metallpolering.
Jag gillar metallpoleringsmedlena från Kaktusprodukter och Verktygsboden, de funkar bra.
Vet du vad det är för kornstorlek i Autosol? Nej? Inte jag heller. Sådan basic information får man inte på tuben.
Bara där ringer det varningsklockor, du kan lika gärna ta tandkräm om det inte är viktigt hur grovt eller fint polermedlet är utan det bara ska vara billigt. Jag har provat det och det duger nog till en bonnmek,
men har man någon slags passion i det man gör så finns det bättre saker.

Här är något som jag polerat, du kanske känner igen bilen från Elmia 2015.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/10257993_10203643910834531_3012114191102177245_n.jpg?oh=a6b6eb93c3129bc6d28ceca0308ce3e4&oe=5706BFE0

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12227197_997143383677708_5017181962546460880_n.jpg?oh=94c39990e7c4ae4ed758e35a1e0b85f5&oe=5743CED5

JBeam
8 januari 2016 · 201 Inlägg

3milius skrev:

WolframU skrev:

AX3L skrev:

Tack, ja du förstår precis vad jag menade. Men det är ingen idé att förklara för någon som inte begriper, som Stenmark en gång sa.

Men för att göra ett sista försök. Är fälgarna bara polerade och inte lackade och man använder syra eller alkalisk avfettning kan dem polerade ytan bli flammig, och enda sättet (mig veterligen) att återställa det är att polera upp ytan igen. Till det kan man använda autosol eller annat polermedel, men det var liksom inte det väsentliga här.

Hur man än gör så kommer det alltid att finnas viktigpettrar som vill anmärka på saker, även fast dom har fel.
Jag har svårt att tro att han ens har någon praktisk erfarenhet av Autosol över huvud taget, i så fall hade han inte skrivit som han gör.

Autosol kromputs kan åtminstone jag rekommendera till polerad aluminium.

Viktigpetter? Ingen erfarenhet? Seriöst?

Att jag påstår att Autosol är skräp är inte fel, det är sanningen.
Det är en apgammal produkt som inte förändrats på länge
, den kanske var the bomb på 70-talet,
men just nu är den daterad och det finns hundratals andra bättre produkter för metallpolering.
Jag gillar metallpoleringsmedlena från Kaktusprodukter och Verktygsboden, de funkar bra.
Vet du vad det är för kornstorlek i Autosol? Nej? Inte jag heller. Sådan basic information får man inte på tuben.
Bara där ringer det varningsklockor, du kan lika gärna ta tandkräm om det inte är viktigt hur grovt eller fint polermedlet är utan det bara ska vara billigt. Jag har provat det och det duger nog till en bonnmek,
men har man någon slags passion i det man gör så finns det bättre saker.

Här är något som jag polerat, du kanske känner igen bilen från Elmia 2015.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hp … e=5706BFE0

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hp … e=5743CED5

Håller med till fullo, är många produkter inom bilvård som hänger kvar sen 70-80talet. Endel har börjat försvinna nu dock som tur är. Men "välkända" som Autosol kommer ju antagligen aldrig försvinna.

krakus
22 februari 2016 · 360 Inlägg

Vanliga medel som bensin, diesel och diskmedel räcker långt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang