2444
Sök

Behöver hjälp med stereo/kabeldragning bmw E46 T

5 Inlägg
17 april 2015
Trådstartare
Tjenare! Var och köpte mig en E46 320i T i veckan och nu tänkte jag flytta över lite gammalt från förra bilen till denna och dessutom köpt lite nytt.
Har en baslåda som  ska in och slutsteg på den(gamla GAS 12" med ett GAS pro 1000:1 steg), DLS RCS6.2 kit system 6.5" till framdörrarna ska drivas med DLS XM-40, ska sätta i mina 2 år gamla 5.25or i bak.

Första problemet: Kan för mitt liv inte få in stereon (prioneer DEH 2500UI) i hålet. något som stumt tar emot. Tror det är någon av kontakterna till ISO adaptern. Någon som varit med om liknande som kan komma med tips? Om jag senare ska byta upp mig så jag kan styra den med ratten vart får man plats med den lilla lådan som styr allt?

andra problemet: hade tänkt lägga slutstegen i lådan mellan golvet och reservhjulet i bakluckan(eller har ni nå bra tips på andra ställen att lägga dom) vad är lättaste sättet att få dit kablar från batteriet och sen fram till högtalarna i fram dörrarna och till stereon

borde jag sätta fast baslådan på något sätt? kunde klämma fast den rätt bra i min s40 men det blir svårare nu.

Tacksam för svar MVH: Erik

Sök