Dr_struts skrev:
Speed88 skrev:
Dr_struts skrev:
Såg redigt bra ut! Men musiken va allt för hög... Musiken ska ju bara vara i bakgrunden nu hörde man ju knappt motorerna

Det är svårt när helikoptern/drönaren filmar utan ljud och vissa klipp är med mobilkameran, använde de motorljud som funkade och inte lät som en krasslig b18
Filma med mobil och drönare och använd ett ljus eller något för att synka ljudet ^^
Sen kan du även styra så det blir mono ljud sen så det inte bara låter ur ena sidan i hörlurar/högtalare B)
Ljud är viktigt på film! Tycker det va rätt okej i klippet du la upp här annat än vänster örat som ända ljudkälla ;p
Egentligen orkar jag inte men jag ska ge ett utförligt svar så det inte är någonting oklart från min sida.
För det första så är det inte jag som filmat eller ens lagt en sekunds ansträngande till att hjäpa till med det eftersom jag själv körde. Slängde ihop materialet väldigt slarvigt och snabbt på efterfrågan med en dator som hade inbyggd högtalare utan lurar med ett random redigeringsprogram som jag inte jobbat med tidigare.
Det blev mono på det klippet från en av mobilkamerorna, glömde balansera ljudet på det klippet(det med min bil som du störde dig på) Lyssnar du så är det stereo på dom andra klippen..
Exporterade om samma klipp innan jag laddade upp det på nätet så det blev stereoljud,så du hörde rätt.
Jobbat med reklamfilm tidigare och har redigerat mycket i Premiere Pro, Avid, Final Cut så är inte helt lost
Du är nog den enda som har/kommer noterat slarvet hahaha
Kul med någon som noterat en sån sak , men ironiskt det skulle vara precis den gången man inte lagt ner någon tid på det

Har tänkt filma seriösare med blackmagic ursa och gamla kollegor framöver men då blir det ingen körning för min egen del då det tar absolut all tid. Kommer då klippa en seriösare rulle med en redigering som jag är van att jobba med.
Ang musik så är det mest folk här på garaget forum som är intresserade av motorljudet, kolla vilken gatebil film som helst så hör du att det mesta är musik och slomo vilket "säljer", är själv för motorljud men när det inte finns något ljud att synka med blir det svårt... föredrar nog musik framför kass ljudupptagning endå, använde motorljuden som effekter i den här lilla snutten.
Alltid är det någon som stör sig på det ena eller det andra. Att det "SKA" vara på ett visst sätt enligt dig är din ensak. Klipp gärna ihop dina egna filmer och lägga ut med eller utan bakgrundsmusik i den nivå som passar dig.
Jag kommer inte lägga någon energi på kommentera det även om jag tycker det ser ut eller låter som skit.
Ibland får man finna sig i att folk gör inte alltid som man själv tycker, vissa kommentarer blir väldigt överflödiga