Här är resultatet från mappningen! 903whp och 1000nm

! Kul med direkt jämförelse mellan s366 och EFR9180! Nu ska tilläggas att det sitter en större växellåda, kardan, diff, drivaxlar än när jag bromsade med s366 men jag tror det är väldigt marginell skillnad i drivlineförlust. Förutom det är motorn exakt den samma.
Dynojämförelse med förra turbon:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/52/51488/51488-ac90ff96d6c998dac219149c60c0bb87.jpg]()
Ska tillägga att med s366 så laddar vi 1.8 bar rampat upp till 2.2 bar vid 6000rpm och där var turbon i botten och ville inte leverera luft alltså mer effekt.
Med EFR918 är det rampat från 2 bar upp till 2.7bar vid 6000rpm
Anledningen till rampat laddtryck är för att spara på vridmomentet litegrann, motorn är så pass effektiv så vi har strax under 950nm redan vid 4500rpm med 2 bar laddtryck.

Wastegatefjädrarna var i klenaste laget och klarar inte riktigt hantera tryckstöten som blir av laddtrycket så därför är det en lite lustig effekt"knöl" vid 4500rpm.
Den ljusare grafen är då såklart s366 och den mörkare EFR9180