Hejsan!
Nu är vedhögen snart helt inplockad så jag tog en liten avstickare in på logen.
Har haft lite väl hög arbetstemp på Packarden så jag tog med en diskmaskinstablett och petade ner i kylarn varpå en tur fram till Fjugesta och tillbaka fick agera diskmaskinsprogrammet.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-d5c48311a10edf815f30d56afe1c97f0.jpg]()
Sen fick bilen stå över natten och på förmiddagen idag så spolades systemet grundligt. Fick ut mycket skit.. Fyllde på med nytt vatten, körde varmt och sköljde ur ett par, tre gånger ungefär och nu är vattnet klart. Tempen ligger nu stadigt och bra.
Därefter tog jag itu med förgaseriet. Har haft ett lite störande "sack" när motorn varvas från den högre tomgången och upp till nästa steg. Och då förra ägaren hade problem med skit i tanken och att bränslefiltret lyst i sin frånvaro kändes det som att "skit i gasarn" inte var någon omöjlighet.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-00abcdaea7b107252dd7f9e425dcd0d3.jpg]()
Och där på botten i Cartern hittade jag en näve snus
![https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-9725006dd61c0cce3f1c9555262116f7.jpg]()
Förgasarsnus TM.
Efter att förgasaren plockats i småbitar tvättades allt grundligt med quickleen. Och återmonteringen är nu på g.
Men innan provstart så vill jag få dit ett filter..
Jag hoppas jag får ihopat tills imorgon så jag kan provköra. Skulle vilja justera ventilerna efter det då det tickar lite irriterande.
Är sugen på ett ignitor kit till den då det blir väldigt driftsäkert med det. Är oftast brytarna som jävlas på mina motorer.. Skulle ha ett till chevan också, men det motorpaketet säljer jag nog i vinter för jag har andra doningar i motorstativet som jag vill trycka ner under läppen på den..
![https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-a568091b61d977503fdb7d6d90d48d9a.jpg]()
Avslutar med en sommarbild på några av mina mojänger

God kväll på er mina vännerrrr!
