Android bilstereo ebay, någon som har erfarenhet och är det något att ha?

Norrby89
12 juli 2015 · 320 Inlägg

Har börjat kolla runt lite efter en ny stereo till "nya" saaben och hittade att det finns en hel del android stereos på ebay som verkar uppfylla mina önskemål.

Mina önskemål är gps, 2din samt kunna koppla upp stereon mot bilens odb2 system.

min tanke va något i stil med denna:
http://www.ebay.com/itm/2Din-6-2-Androi … mp;vxp=mtr

men frågan då är hur ljudet kan tänkas vara på dessa? är inte direkt sugen på en nedgradering av original stereon för lite extra funktioner. då känns det mer värt med en platta och en vanlig odb2-BT dongel samt någon random stereo.

så frågan då, är dessa kina stereos värda pengarna eller är det som det brukar vara att man får vad man betalar för?

Mickieee
12 juli 2015 · 58 Inlägg

Tyckte den här såg riktigt rart ut då den är lika stor som en stor orginal sterio och kan säkert vara något att ha men hur funkar det med uppkoppling tro behöver man inte internet till sånna här pjäser?

Lincoln Continental "Gangstersläden" (1967)
Szummi
12 juli 2015 · 268 Inlägg

Det du skall tänka på när du handlar via Ebay så kan du få tulla för grejerna om du har otur. :-/

it_mutt Avstängd
12 juli 2015 · 10 388 Inlägg

Brorsan har någon "random 2din android"-stereo, och den fungerar finfint. Sen finns det ju givetvis grader i helvetet också.

Vill du komma från tullen så plocka en inom EU (eller som åtminstone har någonstans inom EU att skicka ifrån) så löser det sig.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Norrby89
13 juli 2015 · 320 Inlägg

it_mutt skrev:
Brorsan har någon "random 2din android"-stereo, och den fungerar finfint. Sen finns det ju givetvis grader i helvetet också.

Vill du komma från tullen så plocka en inom EU (eller som åtminstone har någonstans inom EU att skicka ifrån) så löser det sig.

Szummi skrev:
Det du skall tänka på när du handlar via Ebay så kan du få tulla för grejerna om du har otur. :-/

Mickieee skrev:
Tyckte den här såg riktigt rart ut då den är lika stor som en stor orginal sterio och kan säkert vara något att ha men hur funkar det med uppkoppling tro behöver man inte internet till sånna här pjäser?

är fullt medveten om tull och allt sånt men det går lätt att kringgå om man vet vart man ska handla från ^^

tanken va mer hur ljudet var jämfört med en jaa, kenwood för runt 2000kr. om det är värt pengarna eller om man lika bra kan köpa en platta för 1000kr å en FM sändare av bättre kvalité?

Edit: samt antar man borde vänta på android Auto men gud vet när det kommer i stereos och liknande.

Senast redigerat av Norrby89 (13 juli 2015)

it_mutt Avstängd
13 juli 2015 · 10 388 Inlägg

Norrby89 skrev:

it_mutt skrev:
Brorsan har någon "random 2din android"-stereo, och den fungerar finfint. Sen finns det ju givetvis grader i helvetet också.

Vill du komma från tullen så plocka en inom EU (eller som åtminstone har någonstans inom EU att skicka ifrån) så löser det sig.

Szummi skrev:
Det du skall tänka på när du handlar via Ebay så kan du få tulla för grejerna om du har otur. :-/

Mickieee skrev:
Tyckte den här såg riktigt rart ut då den är lika stor som en stor orginal sterio och kan säkert vara något att ha men hur funkar det med uppkoppling tro behöver man inte internet till sånna här pjäser?

är fullt medveten om tull och allt sånt men det går lätt att kringgå om man vet vart man ska handla från ^^

tanken va mer hur ljudet var jämfört med en jaa, kenwood för runt 2000kr. om det är värt pengarna eller om man lika bra kan köpa en platta för 1000kr å en FM sändare av bättre kvalité?

Edit: samt antar man borde vänta på android Auto men gud vet när det kommer i stereos och liknande.

Jag personligen skulle inte kört på platta ist. Om ljudet är jämförbart med "Stereo XXXXXX" beror säkerligen på vilken enhet du köper. Vet inte exakt vad min bror gav, men jag vet att det iaf inte var den billigaste (och inte den dyraste heller iofs). Ljudmässigt kan jag inte säga att det var någon nedgradering mot den tidigare (visserligen gamla) Pioneer-enheten han hade.

Kan mycket väl tänka mig att det i sin tur givetvis har med hela systemet att göra.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Norrby89
13 juli 2015 · 320 Inlägg

it_mutt skrev:

Norrby89 skrev:

it_mutt skrev:
Brorsan har någon "random 2din android"-stereo, och den fungerar finfint. Sen finns det ju givetvis grader i helvetet också.

Vill du komma från tullen så plocka en inom EU (eller som åtminstone har någonstans inom EU att skicka ifrån) så löser det sig.

Szummi skrev:
Det du skall tänka på när du handlar via Ebay så kan du få tulla för grejerna om du har otur. :-/

Mickieee skrev:
Tyckte den här såg riktigt rart ut då den är lika stor som en stor orginal sterio och kan säkert vara något att ha men hur funkar det med uppkoppling tro behöver man inte internet till sånna här pjäser?

är fullt medveten om tull och allt sånt men det går lätt att kringgå om man vet vart man ska handla från ^^

tanken va mer hur ljudet var jämfört med en jaa, kenwood för runt 2000kr. om det är värt pengarna eller om man lika bra kan köpa en platta för 1000kr å en FM sändare av bättre kvalité?

Edit: samt antar man borde vänta på android Auto men gud vet när det kommer i stereos och liknande.

Jag personligen skulle inte kört på platta ist. Om ljudet är jämförbart med "Stereo XXXXXX" beror säkerligen på vilken enhet du köper. Vet inte exakt vad min bror gav, men jag vet att det iaf inte var den billigaste (och inte den dyraste heller iofs). Ljudmässigt kan jag inte säga att det var någon nedgradering mot den tidigare (visserligen gamla) Pioneer-enheten han hade.

Kan mycket väl tänka mig att det i sin tur givetvis har med hela systemet att göra.

okej jaa då kanske det kan vara värt ett försök, hamnar oavsätt på samma pris så gott som så..

då blir det bara att leta sig galen i djungeln samt invänta lön antar jag ^^

Edit: antingen så är det feltryck eller så är det någon form av extrem fejkprodukt för klicka mig nyss hem en för ca 200kr.. återstår att se om den ens kommer och kommer bli ett litet test av den i sånt fall!

Senast redigerat av Norrby89 (13 juli 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang