4210
Sök

Montera servorem 945 ltt -95

242 Inlägg
23 juli 2015
Trådstartare
Har bytt vattenpump och har då också handlat in nya remmar till generator och servo rem till min 945 ltt.

Har försökt knixa in remmen samt justera på justeringsskruven men det vill sig inte. Måste jag lossa servopumpen för att få på remmen? Eller finns det ett smidigare sätt?

5 916 Inlägg
23 juli 2015
Ska räcka att skruva på spännaren, säker på att du har fått rätt rem? Har för mig det finns 3st olika servopumpremmar till 740/940.

242 Inlägg
23 juli 2015
Trådstartare
simlar skrev:
Ska räcka att skruva på spännaren, säker på att du har fått rätt rem? Har för mig det finns 3st olika servopumpremmar till 740/940.

Köpte på biltema och jag gav honom mitt regnr och han frågade om det var ac osv... Den jag fick vart 10x1025 och remmen till generatorn var 10x1000
Senast redigerat av Chrisehhh (23 juli 2015)

5 916 Inlägg
23 juli 2015
Ok, ja det har jag för mig är den längsta remmen som brukar rekommenderas. Säker på att du lossat till räckligt på spännaren?
Dvs på M6-skruven med 10mm skalle som man spänner remmen med (lika bra att skriva då inte alla vet hur spännaren fungerar).

Jämför även nya remmen med gamla remmen, i värsta fall är det ju bara fara förbi och hämta ut en längre rem.
Senast redigerat av simlar (23 juli 2015)

242 Inlägg
23 juli 2015
Trådstartare
simlar skrev:
Ok, ja det har jag för mig är den längsta remmen som brukar rekommenderas. Säker på att du lossat till räckligt på spännaren?
Dvs på M6-skruven med 10mm skalle som man spänner remmen med (lika bra att skriva då inte alla vet hur spännaren fungerar).

Jämför även nya remmen med gamla remmen, i värsta fall är det ju bara fara förbi och hämta ut en längre rem.

Jag får väl testa imorgon och se vad man kan man göra. Om det inte funkar då så får jag väl köpa en längre rem som du sa. Lite surt bara om det är en för kort rem lol

Tack för hjälpen iallafall smile

6 740 Inlägg
23 juli 2015
jag bytte en sådan rem på min 740 idag men det är la samma på din.
Jag fick lossa 2 bultar med 13mm skalle innan det gick att justera med ställskruven eller vad den heter tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 578 Inlägg
23 juli 2015
Hej!
Antar att det är samma som på en -87: 745:a.
Du måste lossa skruven som håller servopumpen (sitter nertill , lite trångt) sen kan du justera med ställskruven som sitter till vänster nertill vid servopumpen så remskivan slakar och du kan få på remmen...

Sök