Språkbruk i Garaget.org:s forum

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 augusti 2015 · 14 047 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Där sa du något! Detta fenomen är helt hopplöst! Min Drag krok har ramlat av :-) Dessutom tak luckan... Blir lite jobbigt, ja.

detfinnsjobbigaretyperutavtextänjustsärskrivningellerfelstavningochsyftningsfelattläsaochförsökaförståtyckerjag.

MAN KAN ÄVEN SKRIVA I VERSALER. FUNGERAR FINT.

Fungerar jättebra men VÄLDIGT SVÅRLÄST.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Djo
3 augusti 2015 · 10 157 Inlägg

Vettemannen skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:
detfinnsjobbigaretyperutavtextänjustsärskrivningellerfelstavningochsyftningsfelattläsaochförsökaförståtyckerjag.

MAN KAN ÄVEN SKRIVA I VERSALER. FUNGERAR FINT.

Fungerar jättebra men VÄLDIGT SVÅRLÄST.

/Benny

ÄSCHÄRVÄLLINGESVÅRTATTLÄSADETHÄRDETÄRJUHURLÄTTOCHTREVLIGTSOMHELSTHOPPASNIALLAFÅRENTREVLIGKVÄLL FÖRNUGÅRJAGOCHKOLLARTVISTÄLLETPSFANSÅSVÅRTDETÄRATTINTETRYCKAPÅMELLANSLAG.

ja så kan man ju skriva dock ej korrekt.

/Erik.

Senast redigerat av Djo (3 augusti 2015)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Evildan
3 augusti 2015 ·

Djo skrev:

Vettemannen skrev:

Hybridsmurfen skrev:

MAN KAN ÄVEN SKRIVA I VERSALER. FUNGERAR FINT.

Fungerar jättebra men VÄLDIGT SVÅRLÄST.

/Benny

ÄSCHÄRVÄLLINGESVÅRTATTLÄSADETHÄRDETÄRJUHURLÄTTOCHTREVLIGTSOMHELSTHOPPASNIALLAFÅRENTREVLIGKVÄLL FÖRNUGÅRJAGOCHKOLLARTVISTÄLLETPSFANSÅSVÅRTDETÄRATTINTETRYCKAPÅMELLANSLAG.

ja så kan man ju skriva dock ej korrekt.

/Erik.

HoPPasdeTÄrnågOTBRapÅTVikvÄlldåtacKdetTsammA

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 augusti 2015 · 14 047 Inlägg

Evildan skrev:

Djo skrev:

Vettemannen skrev:

Fungerar jättebra men VÄLDIGT SVÅRLÄST.

/Benny

ÄSCHÄRVÄLLINGESVÅRTATTLÄSADETHÄRDETÄRJUHURLÄTTOCHTREVLIGTSOMHELSTHOPPASNIALLAFÅRENTREVLIGKVÄLL FÖRNUGÅRJAGOCHKOLLARTVISTÄLLETPSFANSÅSVÅRTDETÄRATTINTETRYCKAPÅMELLANSLAG.

ja så kan man ju skriva dock ej korrekt.

/Erik.

HoPPasdeTÄrnågOTBRapÅTVikvÄlldåtacKdetTsammA

Det blir bara värre och värre!!! lollol

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 augusti 2015 · 17 474 Inlägg
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Ingooo
4 augusti 2015 · 167 Inlägg

Visst kan man reta sig lite ibland men garaget är väl inget forum för SAOtyper heller. Dessutom gör den språkliga variationen bara det hela lite mer levande på nått sätt så varför störa sig mer än att höja på ögonbrynen och säga till sig själv att fan vad duktig jag är som inte särskriver etc etc.

Mack Forum- och sitemoderator
4 augusti 2015 · 26 143 Inlägg

Ingooo skrev:
Visst kan man reta sig lite ibland men garaget är väl inget forum för SAOtyper heller. Dessutom gör den språkliga variationen bara det hela lite mer levande på nått sätt så varför störa sig mer än att höja på ögonbrynen och säga till sig själv att fan vad duktig jag är som inte särskriver etc etc.

Återigen så handlar det, i alla fall inte för mig, om särskrivningarna, enkla felstavningarna eller om dom som faktiskt har dyslexi eller andra åkommor som hindrar dom från att skriva på ett korrekt sätt.
Det jag blir upprörd över är hur förslappat allt har blivit. Hur enkelt det har blivit att skylla allt på telefonen, att dom inte orkar, att dom borde bli förstådda i alla fall, att de inte kom ihåg - och så vidare.

Ingen av oss är - mig veterligen - tankeläsare. Ingen av oss kan tänka oss till vad för bil en trådskapare har när denne bara skriver "jag har fel på min bil den går inte vad är det för fel".

Vad hände med det sunda förnuftet? Vad hände med "jag ska bara läsa det jag skrivit en gång till så det inte kan bli några större missförstånd"?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Hamilton
4 augusti 2015 · 8 864 Inlägg

Är det bara jag som reagerar på att tråden ligger i helt fel forum?
Inte bara stavningen som det bör klagas på utan även placering av trådar.

Fotograf på tierpidag.se
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 augusti 2015 · 3 730 Inlägg

Hamilton skrev:
Är det bara jag som reagerar på att tråden ligger i helt fel forum?
Inte bara stavningen som det bör klagas på utan även placering av trådar.

Var vill du ha den? Under OffTopic? Detta gäller ju Garaget så jag tycker den ligger rätt. Eller missar jag något?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 augusti 2015 · 3 730 Inlägg

Kom på ytterligare en grej att störa sig på.

Ny tråd med hyfsat utförlig rubrik följs av första inlägg: "Som rubriken säger, och sedan en upprepning av rubriken.

Detta är riktigt olustigt

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Squidspeed #GoodToBeBad
4 augusti 2015 · 856 Inlägg

Det enda jag egentligen irriterat mig på här gällande just språkanvändningen är väl dels ogenomtänkt formulerade inlägg där man inte korrekturläst (tar inte många sekunder faktiskt, och det går läsa när man postar och sen editera bort fel om man skulle missa det.); och dels dialektala egenöversättningar. Ord som "strööga" gör att min hud knottrar sig och följande nätter får jag mardrömmar om billiga dieselkombis som är så låga att de knappt är körbara..

Detta är dock mest ett problem hos de mindre belevade människorna som lägger upp sina skitbilar här och skriver "STRÖÖÖGA" eller "Fina flickor åker diesel!" som smeknamn på sina bilar. Ungefär som fenomenet inför Elmia-mässan varje år, då det uppdateras ett antal rishögar med smeknamnet "Elmia 2015" för att de ska låta folk dricka alkohol i baksätet på sagda bil på väg till mässan.

Senast redigerat av Squidspeed (4 augusti 2015)

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 augusti 2015 · 3 730 Inlägg

Squidspeed skrev:
Det enda jag egentligen irriterat mig på här gällande just språkanvändningen är väl dels ogenomtänkt formulerade inlägg där man inte korrekturläst (tar inte många sekunder faktiskt, och det går läsa när man postar och sen editera bort fel om man skulle missa det.); och dels dialektala egenöversättningar. Ord som "strööga" gör att min hud knottrar sig och följande nätter får jag mardrömmar om billiga dieselkombis som är så låga att de knappt är körbara..

Detta är dock mest ett problem hos de mindre belevade människorna som lägger upp sina skitbilar här och skriver "STRÖÖÖGA" eller "Fina flickor åker diesel!" som smeknamn på sina bilar. Ungefär som fenomenet inför Elmia-mässan varje år, då det uppdateras ett antal rishögar med smeknamnet "Elmia 2015" för att de ska låta folk dricka alkohol i baksätet på sagda bil på väg till mässan.

Tolkar det som att "fuck you i drive VOLVO"-folket inte är dina favoriter?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Squidspeed #GoodToBeBad
4 augusti 2015 · 856 Inlägg

Helt riktigt. Det har liksom inte med bilmärket att göra, på samma vis som det skulle va rätt fjolligt att gå runt med en "Keep calm - I drive an Aston Martin"-tshirt, för att jag nu kör just AM.

Det den generelle Volvoblöjraggaren lägger på "Volvoinspirerade" klädesplagg på ett år, så som ovan nämnda plagg eller den obligatoriska Volvokepsen, lägger riktiga Volvoentusiaster på ett medlemskap i en klubb eller att åka på riktiga träffar.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 augusti 2015 · 3 730 Inlägg

Squidspeed skrev:
Helt riktigt. Det har liksom inte med bilmärket att göra, på samma vis som det skulle va rätt fjolligt att gå runt med en "Keep calm - I drive an Aston Martin"-tshirt, för att jag nu kör just AM.

Det den generelle Volvoblöjraggaren lägger på "Volvoinspirerade" klädesplagg på ett år, så som ovan nämnda plagg eller den obligatoriska Volvokepsen, lägger riktiga Volvoentusiaster på ett medlemskap i en klubb eller att åka på riktiga träffar.

Ja jag ser mig som Volvoentusiast men blir per automatik stämplad som kepsraggare av oinvigda. Det fanns en tid då även jag bar Volvokeps men slutat mrd det av kända orsaker...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Slash Saabifierad
4 augusti 2015 · 2 026 Inlägg

Då majoriteten av garaget.orgs användare verkar ha gått fordonsprogrammet (oftast enligt deras egna presentationer) så är det väl inte alltför konstigt att språkbruket inte är det mest korrekta.
Sedan är inte heller bilmekaniker kända för sitt stiliga och korrekta språkbruk.
Så tyvärr blir denna tråd lite att påpeka det uppenbara.
Det är nämligen skillnad på folk och folk.

DiwraZ skrev:
Kom på ytterligare en grej att störa sig på.

Ny tråd med hyfsat utförlig rubrik följs av första inlägg: "Som rubriken säger, och sedan en upprepning av rubriken.

Detta är riktigt olustigt

Det där har att göra med att garaget.orgs moderatorer ibland är så petiga, så då förklarar man problemet redan i rubriken, sedan finns inte så mycket mer att säga om det, inget fel med det liksom. Det går inte att skriva en essä om varje bekymmer man behöver hjälp med.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Ahonen
4 augusti 2015 · 350 Inlägg

Slash skrev:
Då majoriteten av garaget.orgs användare verkar ha gått fordonsprogrammet (oftast enligt deras egna presentationer) så är det väl inte alltför konstigt att språkbruket inte är det mest korrekta.
Sedan är inte heller bilmekaniker kända för sitt stiliga och korrekta språkbruk.
Så tyvärr blir denna tråd lite att påpeka det uppenbara.
Det är nämligen skillnad på folk och folk.

DiwraZ skrev:
Kom på ytterligare en grej att störa sig på.

Ny tråd med hyfsat utförlig rubrik följs av första inlägg: "Som rubriken säger, och sedan en upprepning av rubriken.

Detta är riktigt olustigt

Det där har att göra med att garaget.orgs moderatorer ibland är så petiga, så då förklarar man problemet redan i rubriken, sedan finns inte så mycket mer att säga om det, inget fel med det liksom. Det går inte att skriva en essä om varje bekymmer man behöver hjälp med.

Vad har detta ens med saken att göra?

Bara för att man gått fordonsprogrammet så betyder väl inte det automatiskt att man inte kan stava längre eller? Man har ju gått 9år i skolan innan gymnasiet. Man bör, enligt min åsikt, redan kunna stanna då.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
4 augusti 2015 · 3 730 Inlägg

Slash skrev:
Då majoriteten av garaget.orgs användare verkar ha gått fordonsprogrammet (oftast enligt deras egna presentationer) så är det väl inte alltför konstigt att språkbruket inte är det mest korrekta.
Sedan är inte heller bilmekaniker kända för sitt stiliga och korrekta språkbruk.
Så tyvärr blir denna tråd lite att påpeka det uppenbara.
Det är nämligen skillnad på folk och folk.

DiwraZ skrev:
Kom på ytterligare en grej att störa sig på.

Ny tråd med hyfsat utförlig rubrik följs av första inlägg: "Som rubriken säger, och sedan en upprepning av rubriken.

Detta är riktigt olustigt

Det där har att göra med att garaget.orgs moderatorer ibland är så petiga, så då förklarar man problemet redan i rubriken, sedan finns inte så mycket mer att säga om det, inget fel med det liksom. Det går inte att skriva en essä om varje bekymmer man behöver hjälp med.

Jo jag upplever att det blommar ut i långa inlägg men många vill gärna börja inlägget med att hänvisa till rubriken.

Det är lite som när man hade högläsning inför klassen i skolan.

Ibland börjar vissa böcker/tidningar med en rubrik och under den finns rubriken igen. Sen börjar brödtexten. Vissa kufar läser då samma mening två gånger som en robot. Jag kanske är ensam om att ha upplevt detta?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Hamilton
4 augusti 2015 · 8 864 Inlägg

DiwraZ skrev:

Hamilton skrev:
Är det bara jag som reagerar på att tråden ligger i helt fel forum?
Inte bara stavningen som det bör klagas på utan även placering av trådar.

Var vill du ha den? Under OffTopic? Detta gäller ju Garaget så jag tycker den ligger rätt. Eller missar jag något?

Läser man forumsbeskrivningarna vilket man bör göra innan man skriver ett inlägg så skulle jag inte placera tråden här då den inte handlar om motorfordon.

"Allmänt
Ämnet är fritt i princip så länge det hålls inom ramarna motorfordon och inte passar in i någon av de övriga kategorierna. Köpråd skall alltid ha en rubrik som inleds med "Köpråd:"
Modererat av: Hybridsmurfen, Globala moderatorer"

Fotograf på tierpidag.se
nitrousblu3_rs
4 augusti 2015 · 262 Inlägg

Folk som skriver Saab 93 och 95 istället för 9-3 samt 9-5 stör jag mig på!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 augusti 2015 · 14 047 Inlägg

Klints skrev:
Folk som skriver Saab 93 och 95 istället för 9-3 samt 9-5 stör jag mig på!

Saab 93 och 95 är väldigt gamla Saabar!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang