Halloj!
Har kopplat in mitt framsystem bestående av 6.5" koaxialer i dörrarna och 3.5" på brädan, högtalarna till höger är ihopkopplade och vänster sidan är ihopkopplade.
Kopplade först in en lågnivå till front och en till rear på stereon, men blev så konstigt med att ställa in ljudet så kryssade lågnivån mellan kanal A och B på steget istället och körde bara på front på stereon.
Har inte hunnit att testa så mycket idag när det kommer till inställningarna på steget, men ska vara rätt inställt, just nu låter det riktigt dåligt, blir inget tryck i högtalarna.
BCH Filter är satt på OFF, finns att välja mellan OFF och LPF, antar att jag inte ska ha LPF på ett framsystem?
Ach Filter är satt på HPF, för det är väl HPF man har på ett framsystem?
Har testat justera upp och ner på dom olika inställningarna men ingen skillnad.
Se bild:
![http://puu.sh/jtbR0/2cd56aacfe.jpg]()
På stereon har jag 3st lågnivå utgångar, front rear och SW (Subwoofer), har inkopplat på SW för 2 kanals steget till basen, och Front för 4 kanals steget.
Har testat haft Front och Rear till kanal A och B på 4 kanals steget, men blev inte bra som sagt eftersom alla 4 högtalare är just Front så blev bättre när jag kryssade lågnivån.
Se bild:
![http://puu.sh/jtcat/83c0f5ada1.jpg]()
På stereon som är en kenwood kdc-5051u så finns något som heter 2 Zone, när jag aktiverar detta så kan man välja att det ska spela bättre fram eller bättre bak, fadern försvinner, Subwoofer slutar att fungera helt, men ljudet blir bra.... stänger jag av den blir ljudet i högtalarna dåligt men basen fungerar igen.
Har testat dra upp diskant, mitten, baslevel, finns ingen loudness?
Högtalarna spelar väldigt dåligt, va bättre innan när det var kopplat direkt till stereon, nu är det verkligen bara diskant som kommer från högtalarna.
Kommer pilla med detta i helgen, men lite tips och förslag på vad som kan va gjort fel eller vad som behövs göras är välkommet!!
Tror det är hyffsade SPL högtalare i dörrar och på brädan, inte tagit reda på det helt men byggt på Bra Ljud i Bil och han som gjorde det "en bekant" kostade på sig 16000:- för högtalarna montering stereo och steg.
Så att dom skulle va dåliga går ja inte på dom ska kunna spela bättre än så, även om det varit högtalare från Jula.
Stereon är det inga fel på den fungerar. Steget är som nytt och ska kunna leverera 220w i 2 eller 4 Ohm fick jag veta senast idag när jag va nere på SLS, 220w vänster och 220w höger ska väl ge lite effekt?
Men som sagt kom med tips och förslag, är säkert något "aha va det så enkelt", hoppas inte behöva göra om allt

tar ju ganska mycket tid att dra kablar och hålla på, gjorde allt riktigt ordentligt med dragningen idag, ser professionellt gjort ut

.
/Den okunnige!