Rabiat larm 9-3 ss

G1zm0
11 augusti 2015 · 41 Inlägg

Har nyligen köpt en 93-ss 03a

Ca en timme efter jag kommit hem gick larmet. Sedan en halvtimme efter det gick det igen. Kollade alla dörrar och märkte att bakdörren inte låste med centrallåset. Så låste den manuellt och gick in, kollade larmet på morgonen och det hade inte gått igång. Rörde inte bilen under dagen utan var iväg och kom hem dagen efter, då visade det att larmet gått igen.

Var ute på ett par ärenden, kom hem, låste bilen, gick 10 meter och larmet gick. Stängde av det, samma procedur kom nästan fram till dörren så gick det igen. Stängde av det och väntade och det verkade funka.

Nu har det gått någon gång under natten varenda natt sen dess. Träffade min granne nu som sa det gått kl 02:00 inatt och 05:00. Kom till jobb idag kl 08:00 och 15:00 gick larmet, ingen logik i varför det sätter igång heller. Provat att stänga av innerlarmet så där bara är i dörrarna, ingen skillnad. Får inte upp i SIDEN att det är trasigt, och inga felkoder, blir tokig.  Hur löser jag detta, annars hur stänger jag av skiten permanent?

Provade även sätta igång larmet med knappen på kontrollen vilket funkade, stod då något i siden om att larmet inte fungerade eller var avvaktiverat, tänkte göra samma idag, men inte lyckats simulera det en gång till tyvärr.

Mvh

Senast redigerat av G1zm0 (11 augusti 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang