Hej alla kunniga!
Jag har införskaffat en Audi A4 1,6 B5 (1997) och blev just den andra ägaren på bilen. A4:an har tidigare inte haft en stereo utan det har alltid suttit en skydd från fabriken sen 1997(fattar inte vitsen med stereolös bil).
Nu ska jag då koppla in en ny, men då uppstår det problem när jag sätter in kablarna(sockerbitarna) som redan satt bakom skyddet direkt in i stereo:n.
¤ Klockan och EQ inställningarna ställer om till original varje gång man startar.
¤Vänster dörrhögtalare är helt död.
Resten funkar ju! men det är lite drygt när man bara har en liten och en stor högtalare i varje dörr, så alltså inget ljud på hela vänster sidan. Tycker det är konstigt att vänster inte funkar för bilen har ju aldrig använt högtalarna så de är inte trasiga eller så, utan de har suttit där sen fabriken.
Klockan och inställningarna har jag läst lite om och det här men Röd kabel i Gul o.s.v men jag har varken gul eller liknande röd kabel? Adapter eller omvandlare kanske?
Kika gärna på bilderna och se om ni kan finna fel, är inte kunnig alls på detta så lämnar det åt er!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214738/214738-255c2a1f5dc0740813c8d9c1d63ec4e6.jpg]()