Skyline R33 GTR Dålig effekt och tomgång

Parai
25 augusti 2015 · 76 Inlägg

Tjenare,

Har lite problem med bilen och allt började med att motorn dog när jag skulle stanna vid en stopskylt och frikopplade.

Efter det märkte jag att det ibland kan ta ett tag innan det händer nått när jag gasar, som om den skulle "fundera" för att sedan varva på som vanligt. Brukar märkas vid övergången från undertryck till övertryck i insuget.

Är motorn varm går den hyffsat jämt, men dör gärna på tomgång samt att den kan börja mistända vid högre varv om man torrgasar.

Kall då är den väldigt jobbig att hålla vid liv, dör direkt om jag inte gasar. Ibland känns det som att det inte häller hjälper då varvet kan sjunka även fast man håller lite gas.

Rycker man ur båda LMM så går den klockrent på tomgång, och jag får inga felkoder...


Någon som har en fundering?

Volvo 745 "Black Edition" (1990)
Sam1r
25 augusti 2015 · 485 Inlägg

testa rengöra eller byt lmm . fick göra det på min gtr ,  började hacka och dog ibland under körning.

Parai
25 augusti 2015 · 76 Inlägg

Okej, jo jag har beställt 2 beg lmm så jag hoppas att det är dem som ställer till för mig. Hoppas ju kunna köra på Mantorp...

Volvo 745 "Black Edition" (1990)
Parai
28 augusti 2015 · 76 Inlägg

Update, har prövat med luftmassemätare och en annan CAS, inget hjälper, fortfarande ingen tomgång med kall motor, går fett verkar det som samt att den rycker när man gasar!

Ingen som har någon fundering?

Volvo 745 "Black Edition" (1990)
Highway_Outlaw
28 augusti 2015 · 198 Inlägg

Kolla så att kamremmen inte har hoppat.

Parai
28 augusti 2015 · 76 Inlägg

Ska kolla, men den går ju nästan helt okej på tomgång när han är varm, då ör det mest att han inte fångar motorvarvet när man gasar till så han nästan dör istället, och att det rycker och hackar när Ladder börjar komma. Gasar man till när motorn är varm så sotar han svart när han nästan gått så långt ner att han dött

Volvo 745 "Black Edition" (1990)
Parai
28 augusti 2015 · 76 Inlägg

Får gasa till innan den dör...   http://youtu.be/M9WHGjdkynk

Volvo 745 "Black Edition" (1990)
Orange_Dragon
28 augusti 2015 · 392 Inlägg

Har du kollat över så att du inte har nått läckage på trycksidan? Kika så att det inte gått hål på nån tryckslang eller om det har hoppat isär nån koppling runt alla tryckrör. Det brukar kunna ställa till med mycket bekymmer.

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang