Gymnasiearbete - Teknik

Linudollar
9 september 2015 · 102 Inlägg

Tja, är dags för mig att börja med mitt gymnasiearbete då jag går sista året på gymnasiet nu! Jag går linjen teknik, så arbetet måste ha en koppling till teknik, fysik, matematik, mekanik, pneumatik, IT, ja ni ser väl mönstret smile.

Det måste vara något jag GÖR, alltså kan jag inte ta en frågeställning som lyder typ; "Vad händer om man accelerar en Tricium atom till 2,5 * 10^25 m/s", då detta skulle bli extremt mycket dyrare än vad jag skulle klara av att betala för. Jag vet inte om detta redan är gjort, men om det är det så får jag inte bara "forska" kring vad de andra kom fram till, utan jag måste göra experimentet själv.

Budget
Min budget är egentligen 500 kr, det är det vi får från skolan. Men om jag skulle göra någonting som jag själv skulle tycka var väldigt intressant, eller som jag skulle kunna ha användning av när jag var klar med det så kommer jag vara beredd att hosta upp lite cash ur egen fick också!

Arbetet ska resultera i en vetenskaplig rapport, alltså en lång skrift om vad jag gjorde, och hur jag gjorde det.

Jag är väldigt intresserad av allt med motorer, rymden, sol/vind/vatten-energi, och till viss del även design!

Det jag är ute efter här är förslag på vad jag kan göra, kanske det ni hade som gymnasiearbete när ni gick i gymnasiet? Eller ännu hellre en frågeställning som jag kan försöka besvara.

Jag blir jätteglad av ALLA idéer som ni möjligen kunde slänga på mig! smile

Prost.

Senast redigerat av Linudollar (9 september 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang