Köpråd: Tysksåld V70.

Nisse92
14 september 2015 · 7 Inlägg

Har haft ögonen spärrade efter en V70R ett slag, har hittat en som passar mig perfekt förutom att den är såld i tyskland. Jag har aldrig haft en importerad bil eftersom jag är skeptisk på den punkten, men denna bilen passar mig så pass bra att jag måste överväga det endå.

Vad blir det för skillnad på en tysksåld å en svensksåld bil? Tacksam för extremt detaljrika svar.

Tack så jättemycket på förhand!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 september 2015 · 14 041 Inlägg

Nisse92 skrev:
Har haft ögonen spärrade efter en V70R ett slag, har hittat en som passar mig perfekt förutom att den är såld i tyskland. Jag har aldrig haft en importerad bil eftersom jag är skeptisk på den punkten, men denna bilen passar mig så pass bra att jag måste överväga det endå.

Vad blir det för skillnad på en tysksåld å en svensksåld bil? Tacksam för extremt detaljrika svar.

Tack så jättemycket på förhand!

Det kan nog vara svagare batteri och kanske inte stolsvärme. Jag har hört att det kan vara så på Tysklandssålda bilar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
markus63 Karlskrona
14 september 2015 · 27 Inlägg

Hej! Köpte mig en V70 T5 tysklands import för ca 7 månader sedan, stolsvärme osv är exakt som en svensksåld det ända som jag kan komma och tänka på är att jag endast har elektrisk förarstol. (vet ej om det skiljer sig mot R-modellerna)

Volvo 240 !
Nisse92
14 september 2015 · 7 Inlägg

Tack för svar!
Nån som vet om det är olika symboler på knappar å saker? Eller nån liten text nån stans som är på tyska eller så?
För alla V70 byggdes väl i Torslanda?

Squidspeed #GoodToBeBad
14 september 2015 · 856 Inlägg

Vad pratar vi för årsmodell?

Ska väl inte va nån skillnad, inte på några punkter som spelar roll iaf. Är den "ordentligt" importerad så har den som tagit in den konverterat färddator och sånt till svensk mjukvara, vilket kostar ett par tusen på Volvo för en S60R/V70R. Handbok och servicebok bör rimligen vara på tyska, men en svensk handbok köper du på skroten för 2-300kr. Tyska bilar har de "riktiga" mätarna som bara visar km/h, till skillnad mot USA/Englandsimporter som har kombinerat km/h och mph i instrumenthuset.

Möjligen att vissa klistermärken i motorutrymme och i dörrfalsor är på tyska, men det spelar ju heller ingen roll. Viktigaste är ju att den är välskött och ärlig.

markus63 Karlskrona
14 september 2015 · 27 Inlägg

Ja, handbook ovh servicebok är skrivna på tyska och sitter det navigator får dem uppdateras med svenska kartor via CD!

Senast redigerat av markus63 (14 september 2015)

Volvo 240 !
Nisse92
14 september 2015 · 7 Inlägg

Bilen i fråga är en -04

Christian S
14 september 2015 · 4 816 Inlägg

Nisse92 skrev:
För alla V70 byggdes väl i Torslanda?

nej V70 byggdes både här och i Gent.
alla R modeller byggdes i Gent.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Ingooo
15 september 2015 · 167 Inlägg

När det är en såpass gammal bil kvittar det kvittar det i stort var bilen härstammar från. Skicket avgör. "Svensksåld" tycker jag själv är otroligt överreklamerat många gånger.
På en äldre bil kan det tvärtom vara plus att det är en import då den troligen utsatts för mindre vägsalt än samma svensksålda bil. Sålde nyligen en 945 classic vi importerade 2006 från Tyskland som fortfarande var otroligt fräsch map rost. Sen slits väl bilar i ungefär samma takt oavsett var de rullat. Mig veterligen ska det inte skilja något på volvobilar heller map stolsvärme/värmepaket beroende på var de sålts från början.

AX3L
15 september 2015 · 398 Inlägg

Har du tagit en Carfax? Jag tänker mest så man kan upptäcka extremt uppenbara mätarfusk eller att den varit med i en olycka tex.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang