18 september 2015
Trådstartare
Hej!
Mitt första inlägg här. Jag är en total novis när det kommer till bilar och därför behöver jag hjälp på en väldigt grundläggande nivå.
Jag har en mazda 2500 pick-up som jag verkligen gillar men som nu har fått problem.
När den fungerar så går den hur bra som helst men lägger ibland av när det kommer ner på låga varv och är varm. Då lär man vänta till den svalnar innan man kan starta den igen. För att lösa detta var den in på en verkstad och fick ny tank och nya filter, det hjälpte inte. Tanken byttes då dom hittade ett rosthål (!) i tanken.
Verkstaden hittade inget mer dom kunde testa och dom hade ingen diagnostikapparat så den fick åka hem som den var.
Efter det har jag haft två vänner som har kollat på den. Dom är inga mekaniker men dom kan mer än mig. Dom har bytt bränsleslangar och satt ett bränslefilter där ledningen kommer upp vid motorn. Dom misstänker att det den inte får nog med bränsle. Därför har jag inskaffat mig en bränslepump och nu kommer frågorna;
Hur ska jag koppla in denna bränslepump?
Det enklaste för mig vore att koppla den som "slav" på den befintliga pumpen så att den får samma styrning som den.
Vilka kablar ska man koppla in den på? Jag har ett bränslepumpsreglage, måste jag använda det?
Som sagt, jag är nybörjare, så var så grundläggande som möjligt om ni kan.
Jag har bilder på detta i ett album som heter mazda 2500. Där är det bilder på befintlig pump och på den som jag har kopplat in nu.
Är det någon som har några ideer om vad detta kan vara eller hur jag ska göra är jag öppen för allt!
Min kunskap sträcker sig till att plus är röd och minus är svart.
Tack på förhand!
Martin
Senast redigerat av martin12345 (18 september 2015)