Såja! Då var det dags att presentera "
Team tomt i tanken", eller det nya bränslesystemet!
Pump: Fuelab 41402, levererar någonstans drygt 400 liter i timmen vid 5 bar (ca 900hk E85).
Filter: Fuelab 858, stålfilter med inbyggd backventil för enkelhetens skull.
BTR: Fuelab 545, deras "lilla" som ändå klarar fullt flöde från pumpen!
Spridare: Bosch EV14 på 1200cc/min, det blir sju liter i minuten...
Fuelrail: Ombyggd original med uppborrade spridarhål och nya anslutningar, ca 17x17mm invändigt!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215461/215461-3b18a37a2b78cdcf814baad634d0d129.jpg]()
Men alla kan ju köpa grejer, utmaningen ligger i att få det att passa!
Dagens offer var
fuelrailen (bränslebrygga låter så fult, så det blir swengelska), började med att kapa bort de onödiga bitarna (måste snart tömma metallskrothinken!).
![https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215461/215461-67e7e480f5c34397242ec3ebd7c743a0.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215461/215461-a1ccc3e107ba15c6e2faa7c56d8f67bb.jpg]()
Sen fick jag göra en specialare för BTR'en, vill ha korta ledningar och AN-koppling -> AN-AN adapter -> AN-koppling blev löjligt långt så köpte en hydraulkoppling i stål som passar BTR'en. Den kapades av i bägge ändarna före stegborren fick göra sitt (10mm innerdiameter är gulligt).
![https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215461/215461-9f978ad2413e36f91c0c3d603bc748cd.jpg]()
Sen var det bara svetsa fast den, och AN8-anslutningen i andra änden! Svetsar fult men jag är bättre med vinkelslipen, väntar med att göra färdigt tills allt som ska lackas är redo

![https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215461/215461-079c3fd27ef163956eafe2bf59edd2a1.jpg]()
Avslutar med en bild som visar skillnaden på original och nytt, 6 vs 10 mm!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215461/215461-86b0ba331ecc2be9922b8fda19e907dc.jpg]()