SAAB 9-3 Tips inför polering m.m

nykan
28 september 2015 · 1 Inlägg

Hej! Har nyligen införskaffat mig en SAAB 9-3! cool
Och med den (Som med de flesta begagnade bilar) följde det med lite yttre skavanker.
Jag har tänkt och dra en heldag med lite polering med maskin (dubbeloscillerande) och försöka få den så bra som möjligt med jag är fortfarande rätt så okunnig i lite mer avancerad bilvård och vad jag själv kan göra på bästa sätt för att åtgärda skavankerna ^^ Därför kommer jag till er för gott råd! Jag lägger ut lite bilder och förhoppningsvis så är det någon som kan svara! All hjälp är välkomnat smile

Bilderna hittar ni i mitt album smile (Vet inte riktigt hur man bifogar en bild i tråden ;O )

SAAB_4ever
1 oktober 2015 · 767 Inlägg

Kör med Meguiars Ultimate serie

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
ehedman
1 oktober 2015 · 1 966 Inlägg

Några skavanker är på olackad plast. Använd värmepistol (försiktigt) på det grådassiga så ser det genast mycket bättre ut.

Sen ser det ut som lacksläpp på handtaget. Det lär lackas.

Kantstötta fälgar behöver svetsas eller spacklas samt lackas.

När det kommer till medel är det upp till dig hur mycket du vill lägga ut, det finns en uppsjö med medel till olika priser.

Det viktiga är egentligen inte vilket medel du har, utan hur du använder det. Du kan få ett bra resultat med billiga produkter och du kan få ett dåligt resultat med dyra produkter.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang