Då var första besiktingsförsöket avklarat!
Det gick ju inte riktigt smärtfritt, men jag fick en bra konkret lista att jobba med!
Det började med att ena stödbenet slogs av på väg till besiktningen. Sån tur va va vi lite tidiga så det löste sig ganska bra tillslut endå. Väl inne i besiktningshallen samlades alla besiktningsmän och beundrade mitt bygge, alla tyckte det var unikt och ingen hade nånsin sätt något liknande.
Sen var det dags att köra upp på vågen, som visade en
Tjänstevikt på 480kg & 90kg kultryckEn bra tjänstevikt men ett mindre bra kultryck.
![http://i66.tinypic.com/r8xgg3.jpg]()
Det slutliga besiktnignsprotokollet ser ut som följande:
(Notera att släpets officiella namn numera är "HAMPMOBIL", min fars påhitt)
1: Den första noteringen tar upp problemet med kultrycket. Tydligen får kultrycket inte överskrida 10% av släpets tjänstevikt. Dvs i mitt fall 48kg.
Men ett sätt jag tror jag kan lösa problemet på är att surra fast en last på ca 100kg bak i änden. Detta skulle resultera i en högre tjänstevikt (ca 600kg) men det skulle också innebära att jag klarar mig med ett kultryck <60kg.
2: Det andra noteringen är ännu ett mysterium. Besiktningsmannen får utveckla den noteringen. Men det har högst troligt med det nya rambalkarnas infästning i bilens orginal att göra.
3: Notering nummer tre innefattar att han vill ha en skylt där det står tillverkningsår, chassienummer och andra viktiga siffror. Helt enkelt en sådan skyllt som sitter på alla bilar.
4: Notering nummer fyra, Han saknar ett par vita positionsljus fram. Reflexer räckte inte. Precis som @Sotar förutspådde.
5: Notering nummer fem, Återigen en notering @Sotar varnat för. Triangelreflexerna bak sitter för högt och med för mycket lutning. Enkelt åtgärdat.
Nu har jag en månad på mig att åtgärda alla noteringar, och de ska väl inte vara några större problem!
Sen ska det försökas igen, då kanske man vågar hoppas på ett bättre resultat!