Volvo 740 gl-89 Klonkande i framvagnen

fredde121
17 oktober 2015 · 31 Inlägg

Hej! Under den senaste månaden har man hört ett "klonkande" ljud från bilens framvagn, både höger och vänster sida. De hörs bara när de är låga hastigheter, vid backning, samt vid svängar...
Vad kan de vara som är fel? Jag har själv försökt att "tyda" vart de är fel någonstans...
har bytt nedre rattaxelknut, samt en ny styrväxel... Men jag hör fortfarande de klonkande ljudet.....
De jag kan tänka mig som är kvar är isf fjädrarna.... Kan de vara fjädrarna fram som är sut?

Mvh fredde

PHrnfeldt Sheik Yerbouti
19 oktober 2015 · 1 899 Inlägg

fredde121 skrev:
Hej! Under den senaste månaden har man hört ett "klonkande" ljud från bilens framvagn, både höger och vänster sida. De hörs bara när de är låga hastigheter, vid backning, samt vid svängar...
Vad kan de vara som är fel? Jag har själv försökt att "tyda" vart de är fel någonstans...
har bytt nedre rattaxelknut, samt en ny styrväxel... Men jag hör fortfarande de klonkande ljudet.....
De jag kan tänka mig som är kvar är isf fjädrarna.... Kan de vara fjädrarna fram som är sut?

Mvh fredde

Topplagringarna kan leva om vid guppande om inte annat. Hur ser bussningarna till framvagnen ut?
Har varit med om klonkande casterstag när man backar och svängar skarpt och mycket, då har det främst varit bussningen som varit sopslut.

Kolla bussningarna till att börja med.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang