Släng tråden

Anderzz
20 oktober 2015 · 35 Inlägg

Moderator kan du ta bort denna tråd

Senast redigerat av Anderzz (21 oktober 2015)

JFfoto
20 oktober 2015 ·

Vad är det vi ska svara på? Köp dyrare däck? kör långsammare?

baltis
20 oktober 2015 · 1 948 Inlägg

Anderzz skrev:
Ne undrar om det finns nån del som är sliten p.g.a milen , om araberna har pillat på något ,eventuellt att vinterdäcken fungerar bäst på snön  eller fyrhjulsmätning? (Eftersom förra året så funkade däcken bra)

Självklart så kan dom börja bli gamla och dåliga. Men sen har du ju även sämre grepp i ett par vinterdäck än ett par sommardäck på asfalt.
Däcken har ju heller inte körts på ett halvår så brukar ta några mil innan dom "vaknat till liv".

caromania Forummoderator
21 oktober 2015 · 9 296 Inlägg

Arabernas fel? Har de hällt olja på vägen? Jag förstår inte ditt resonemang.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
caromania Forummoderator
21 oktober 2015 · 9 296 Inlägg

Varför skulle en grupp araber skruvat på dina styrleder? Jag tycker det känns långsökt. Är det inte mer rimligt att tro att det beror på däcken? Eller föraren? Körde en arab bilen? Är det Kinafälgar på Volvon? Kinadäck på en Kinavolvo körd av en arab i en svensk rondell. Kan ju fan bara bli kaos då.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
CC72
21 oktober 2015 · 1 661 Inlägg

Flög araberna hit och gjorde det eller vad menar du?

Med tanke på hur du skriver så gissar jag på en rätt låg ålder och därför ska jag hjälpa dig med några saker som vi andra behöver svar på för att kunna hjälpa dig.

1. Hur fort kör du i rondellerna? (Cirkulationsplatserna)
2. Var det snö, is eller asfalt där du körde?
3. Däcktryck?
4. Släpper hela bilen eller spinner däcken?

Christian S
21 oktober 2015 · 4 816 Inlägg

Anderzz skrev:
Tjena skulle byta däck idag och satt på mina dubbfria vinterdäck (balanserade idag) och de fick inte så bra grepp(3,8mm) så köpte begagnade vinterdäck med dubb (7mm balanserade idag) och det är nästan samma problem, det är värst i rondellerna. Tacksam för svar (Volvo V70 -10 / 9900mil)

Anderzz skrev:
Ne undrar om det finns nån del som är sliten p.g.a milen , om araberna har pillat på något ,eventuellt att vinterdäcken fungerar bäst på snön  eller fyrhjulsmätning? (Eftersom förra året så funkade däcken bra)

vinterdäcken har ju betydligrt mjukare gummiblandening än sommardäck för att dom ska fortsätta vara mjuka även när det är -30 ute och har dom inte använts på ca 6månader så behöver dom slitas lite så att man får fram färskt gummi på slitytan av däcket, sen spelar det ju självklart in hur fort du kör i kurvor/rondellerna samt vad det är för väglag för självklart är det sämre väggrepp med vinterdäck om det är +10 grader, våtvägbana och svänger än vad du hade haft med sommardäck och det är ju ännu sämre med dubbdäck på barmark då dubben bara kanar på asfalten.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
DasAuto
21 oktober 2015 · 2 751 Inlägg

HAHAHAHAHA vilken tråd

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Evildan
21 oktober 2015 ·

Anderzz skrev:

CC72 skrev:
Flög araberna hit och gjorde det eller vad menar du?

Med tanke på hur du skriver så gissar jag på en rätt låg ålder och därför ska jag hjälpa dig med några saker som vi andra behöver svar på för att kunna hjälpa dig.

1. Hur fort kör du i rondellerna? (Cirkulationsplatserna)
2. Var det snö, is eller asfalt där du körde?
3. Däcktryck?
4. Släpper hela bilen eller spinner däcken?

Dem som jobbade på verkstaden var ARABER. Har skriv svårigheter men tack för det.

1. Hmm alltifrån 20 - 40 km/h

2. Blött och torrt

3. Har testat olika började med 2,8 sen 2.9 och max 3.0

4. Det är som att "rumpan" inte hänger med riktigt

Hur har mekanikernas ursprung något att göra med din bils bristande uppträdande?

Evildan
21 oktober 2015 ·

Anderzz skrev:
Det var bara ett uttryck håll dig till topic istället för skräp posta tråden.

Sådana utryck är inte lämpliga. Tänk på hur du utrycker dig, ursprunget på personerna som utfört arbetet har inte något med ditt problem att göra.

Anledningen till din bils uppträdande beror nog på varmt väder, dåliga felförvarade däck som behöver nötas ned och eventuellt felaktigt lufttryck i kombinationen med ovanan för säsongen att köra på mjuka vinterdäck med en bil som har en stor mängd "body roll" i originalutförande.

Evildan
21 oktober 2015 ·

Anderzz skrev:
Jo vet men skrev inte direkt "jävla araberna" skrev araberna för att det var dem som utförde jobbet (Har hört att dem "brukar" fuska med bilar), men då min första tanken var att dem har trixat och fixat med bilen. Eftersom att det har hänt med min farsas bil.

Dom fuskar för att dom är araber menar du?
Eller fuskar dom för att det är en påstådd oseriös verkstad oavsett personernas ursprung?
Tycker du inte själv att du använder ursprunget, istället för ett annat ord som exempelvis mekanikerna, är något som väcker funderingar hos den som läser hur du menar?

Evildan
21 oktober 2015 ·

Anderzz skrev:

Evildan skrev:

Anderzz skrev:
Jo vet men skrev inte direkt "jävla araberna" skrev araberna för att det var dem som utförde jobbet (Har hört att dem "brukar" fuska med bilar), men då min första tanken var att dem har trixat och fixat med bilen. Eftersom att det har hänt med min farsas bil.

Dom fuskar för att dom är araber menar du?
Eller fuskar dom för att det är en påstådd oseriös verkstad oavsett personernas ursprung?
Tycker du inte själv att du använder ursprunget, istället för ett annat ord som exempelvis mekanikerna, är något som väcker funderingar hos den som läser hur du menar?

Men snälla, du har väl hört t.ex att polacker brukar fuska i byggen?

Just för att dom är Polacker menar du?

Evildan
21 oktober 2015 ·

Anderzz skrev:

Evildan skrev:

Anderzz skrev:

Men snälla, du har väl hört t.ex att polacker brukar fuska i byggen?

Just för att dom är Polacker menar du?

Omg, då dem flesta fusken som har hänt inom bygg så har det varit polacker som har byggt. (Så det finns en risk med att anlita dessa)

Då har du alltså påstått att specifikt araber fuskar inom bilreparationer och polacker inom byggbranschen, är det några fler yrkesgrupper som man skall passa sig för beroende på härkomst enligt dig?
tyska glassförsäljare eller norska fiskrensare?

DasAuto
21 oktober 2015 · 2 751 Inlägg

Anderzz skrev:

Evildan skrev:

Anderzz skrev:
Jo vet men skrev inte direkt "jävla araberna" skrev araberna för att det var dem som utförde jobbet (Har hört att dem "brukar" fuska med bilar), men då min första tanken var att dem har trixat och fixat med bilen. Eftersom att det har hänt med min farsas bil.

Dom fuskar för att dom är araber menar du?
Eller fuskar dom för att det är en påstådd oseriös verkstad oavsett personernas ursprung?
Tycker du inte själv att du använder ursprunget, istället för ett annat ord som exempelvis mekanikerna, är något som väcker funderingar hos den som läser hur du menar?

Men snälla, du har väl hört t.ex att polacker brukar fuska i byggen?

Jag har haft Svenskar som fuskat med bygge hemma, samt med att utföra diverse beställda jobb på bilen men samtidigt tagit betalt.
Inte fan drar jag alla Svenskar över en kam för det smile Tänk lite med huvudet människa.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
DasAuto
21 oktober 2015 · 2 751 Inlägg

Anderzz skrev:

Evildan skrev:

Anderzz skrev:

Omg, då dem flesta fusken som har hänt inom bygg så har det varit polacker som har byggt. (Så det finns en risk med att anlita dessa)

Då har du alltså påstått att specifikt araber fuskar inom bilreparationer och polacker inom byggbranschen, är det några fler yrkesgrupper som man skall passa sig för beroende på härkomst enligt dig?
tyska glassförsäljare eller norska fiskrensare?

Ja det finns fler beroende på vad du behöver hjälp med, eftersom har hört att de från dessa personer från olika ursprung BRUKAR fuska med arbeten! Så det finns en risk med deras arbeten!

DasAuto: Om svenskar hade fuskat mer än vad polacker hade gjort så hade jag självklart skrivit svenskar men nu är det just polacker som har det största ryktet inom bygg.

(Jävlar vilken stor grej ni ska göra av detta)

jag har bara haft bra erfarenhet av Polacker smile Så det är vad jag vet iaf.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
DasAuto
21 oktober 2015 · 2 751 Inlägg

Anderzz skrev:

DasAuto skrev:

Anderzz skrev:

Ja det finns fler beroende på vad du behöver hjälp med, eftersom har hört att de från dessa personer från olika ursprung BRUKAR fuska med arbeten! Så det finns en risk med deras arbeten!

DasAuto: Om svenskar hade fuskat mer än vad polacker hade gjort så hade jag självklart skrivit svenskar men nu är det just polacker som har det största ryktet inom bygg.

(Jävlar vilken stor grej ni ska göra av detta)

jag har bara haft bra erfarenhet av Polacker smile Så det är vad jag vet iaf.

Gött! du hade tur att du inte fick fuskare , men det finns en hel del personer som inte har fått sån tur som du fick.

Frågan du kan ställa dig själv är varför du ens drog dit ifall du är så säker på dina fördomar?
Jag drar mig själv från att dra till "vissa" ställen, men det har mer att göra med hur stället ser ut än vem som jobbar där.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Anderzz
21 oktober 2015 · 35 Inlägg

DasAuto skrev:

Anderzz skrev:

DasAuto skrev:
jag har bara haft bra erfarenhet av Polacker smile Så det är vad jag vet iaf.

Gött! du hade tur att du inte fick fuskare , men det finns en hel del personer som inte har fått sån tur som du fick.

Frågan du kan ställa dig själv är varför du ens drog dit ifall du är så säker på dina fördomar?
Jag drar mig själv från att dra till "vissa" ställen, men det har mer att göra med hur stället ser ut än vem som jobbar där.

Eftersom tänkte kolla när dem utför arbetet + så gav dem ett bra pris, men när magen vill sitt så blir man tvungen att springa in på toa.

(Moderator kan du slänga denna tråd orkar inte tjafsa mer)

Senast redigerat av Anderzz (21 oktober 2015)

Evildan
21 oktober 2015 ·

Så illa och plumpt (rasistiskt faktiskt efter hur det definieras) som du uttrycker dig så vore det konstigt om det inte blir fokus på fel sak.
Tänk på vad du skriver i fortsättningen är mitt råd.
Nej just jag kan inte stänga din tråd då jag inte modererar just i den här forumskategorin.
Däremot kan du anmäla din egen tråd så kommer den att synas i systemet och aktuell moderator tar sedan beslutet.

Senast redigerat av Evildan (21 oktober 2015)

torsen
22 oktober 2015 · 7 238 Inlägg

DasAuto skrev:
HAHAHAHAHA vilken tråd

Instämmer.
Kör man som man skriver så............
tongue

B t w så borde kanske rasistiska trådar raderas.roll

Anderzz
23 oktober 2015 · 35 Inlägg

Skönt att se hur politikerna har tvättat er. Du är rasist om du säger vart någon kommer ifrån.

Senast redigerat av Anderzz (23 oktober 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang