2867
Sök

Kamrem eller Kamkedja Subaru impreza -94? Gärna snabba svar!

79 Inlägg
4 november 2015
Trådstartare
Jo hallå, jag har kikat på en impreza kombi ett tag nu och har ev. hittat en intressant, Subaru Impreza 1.8 Kombi (103hk) -94. Det är precis vad jag söker, en kombi med en ganska liten motor. Men när jag frågar snubben som säljer bilen när kamremmen är bytt så säger han att det är kamkedja, jag läser runt på nätet som en tok och rättar honom. Men han säger då att han är 100% säker på att det är kedja då han aldrig skulle köpa en bil med kamrem då det skrämmer honom. Har jag fel? Är det någon som är HELT säker som kan säga mig om det är kamrem eller kamkedja? Och om det är rem, vad är kostnaden för ett byte på just denna modell?

Tacksam för svar!
Senast redigerat av JimmyBerglind (4 november 2015)

5 868 Inlägg
4 november 2015
Motorn är en EJ18 och det säljs då kamremmar till dessa motorer så skulle säga till 100% säkerhet att det är kamrem på den motorn.
Mig veterligen har Subaru alltid körd med kamrem, men jag är inte så insatt i Subarus motorer.

79 Inlägg
4 november 2015
Trådstartare
simlar skrev:
Motorn är en EJ18 och det säljs då kamremmar till dessa motorer så skulle säga till 100% säkerhet att det är kamrem på den motorn.
Mig veterligen har Subaru alltid körd med kamrem, men jag är inte så insatt i Subarus motorer.

Precis så jag kollade upp det också.. Jag får väl fråga honom vad som gör honom 100% säkert på kamkedja. Tack för svar!

5 868 Inlägg
4 november 2015
JimmyBerglind skrev:
simlar skrev:

Precis så jag kollade upp det också.. Jag får väl fråga honom vad som gör honom 100% säkert på kamkedja. Tack för svar!

Jo bäst att göra det, uppdatera gärna tråden med vad herren har för förklaring smile
Skulle inte köpa en bil med kamrem när ägaren tror det är kedja, finns ju risk då att kamremmen körts med alldeles för många mil eller år och då kanske går av och resulterar i motorras på väg hem från köp.
Senast redigerat av simlar (4 november 2015)

7 714 Inlägg
4 november 2015
Hm - hur är det med VAG och kamkedjor?
Har dom inte gått över till tandrem från kedja efter allt strulet med brustna kedjor redan vid 5000 mil i vissa fall?
Teknikens Värld hade en artikel i ämnet.cool

Så döm inte ut remmen som sämre än kedjan.cool
Har själv haft problem med kedja på Saab, BMW och Mercedes.cool
Men aldrig med någon "remdriven".cool

tongue

1 Inlägg
4 november 2015
Alla subaru motorer har kamrem förutom de 6cyl de har Kamkedja

Sök