5709
Sök

Volvo 940, bara dör och går inte att starta igen.

207 Inlägg
8 november 2015
Trådstartare
Hallå! Morsans 940 beter sig väldigt konstigt, började med att radion slutade fungera och sen började vindrutetorkarna lägga av och till sist dör bilen och går inte att starta igen. Detta har hänt flera gånger, bilen startar med kablar men dör oftast så fort man tar bort kablarna. Ibland har det hänt att man kan starta med kablar och då går det att köra bilen som vanligt. Har satt i en ny laddningsregulatorn och bytt batteri. Har rullat som vanligt då och då för att sen helt plötsligt bara dö igen. Alltid samma förlopp, radion börjar flacka och sluta fungera och sen dör bilen. Min tanke är jordfel, men sen är ju frågan var det sitter. Behöver lite tips på var jag ska leta. Där sitter slutsteg i bagaget som inte används. Tänkte plocka bort allt som har med det att göra, men var kan andra jordfel som ger detta symptom sitta?

God kväll!

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
21 november 2015
Det blir till att kolla om generatorn laddar med 13,7 till 14,5 volt på batteriet först och främst och då ska motorn vara igång med lite gas mvh tommen
Senast redigerat av tommen1 (21 november 2015)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

509 Inlägg
21 november 2015
Lyser laddningslampan när du slår på tändningen?
Fick in en bil på jobbet där gubben bytt generator 3 ggr på kort tid."lyser laddningslampan frågade jag" nää den har aldrig lyst svarade han.

Sök