3163
Sök

Fukt i Passat 1,8T -03 trasig styrbox?

7 Inlägg
16 november 2015
Trådstartare
Hade fått in en jädrar massa vatten i min passat pga det vanliga med täppt dränering uppe vid batteriet.
Rev ut passagerar stol och torkade upp sen satte jag in en kupevärmare och en avfuktare i bilen. Rutorna immade igen direkt med mycket vatten!
2 dagar senare skruvade jag ihop det och skulle köra igen. vrider på tändningen och ser att där miltalet ändrats till:19####
Bilen startar men stängs av direkt. skärmarna i insturmentet blir sedan helt blanka och bensinmätaren samt tankmätaren slår upp i topp.

Kan det vara så att fukt krupit upp i styrboxen och kortslutit något eller vad kan vara fel?
Satte in kupevärmaren igen och rev bort instrument och styrbox o la det på "tork". Såg dock ingen fukt i något av det, letade även runt i lite kontakter men hittade inget.
Hjälp !

2 021 Inlägg
16 november 2015
Det sitter en body computer(?) under golvmattan framför förarsätet, kolla upp den, har vart med om en sån som var vattenskadad efter just ett sånt vattenläckage som du har.

7 Inlägg
17 november 2015
Trådstartare
Har kollat i den lådan men var ingen fukt där, tack för tipset ! smile
Tror att jag är felet på spåret. Verkar som att instrumentet är kasst och immobilizern där i har aktiverats.
Lampan blinkar och bilen gör exakt som när immobilizern är aktiverad

Någon med erfarenhet av att byta instrument på en sådan här? Måste meckas lite med VAG-COM antar jag ?

Evildan
17 november 2015
Mod: Har du provat att posta i tråden Fordonsel och bilelektronik istället?

Sök