Håller rätt hårt på hastighetsbegränsningar inom samhällen, särskilt i närheten av skolor och liknande.
Tar alla tillfällen att trycka till gasen lite extra, och tar gärna kurvor ganska fort. Gör inga ogenomtänkta omkörningar. Ser alltid efter noga så att ingen redan är på väg att köra om mig före, ser till att ha god marginal för mötande trafik och trampar till gaspedalen vänligt men bestämt och susar förbi.
På landsvägar är det oftast väglag, sikt och mängden övriga trafikanter som avgör hur fort det går (Det händer att jag bara kryssar med skyltad hastighet, men oftast gasas det rätt friskt). På motorväg lägger jag gärna på en 10-20 km/h, är det långkörning på gång blir det lite mer. Tummar mer på hastigheten nu än de första två åren med körkort.

Ogillar när folk inte ens försöker få trafiken att flyta på. Det går ibland så sjukt långsamt att få kön att börja röra sig när rött slår om till grönt att man undrar om tiden stannat, kan vi inte bara skynda oss så att så många som möjligt hinner komma med innan det blir rött igen? Är det lämpligt att som lastbilschaffis gå ut för omkörning av en annan lastbil just när en bil är på väg att köra om i 130 km/h på en i övrigt tom väg? Är det lönt att sakta ner till 5 km/h för att svänga i en korsning? (Nej, din gamla Hyundai kommer inte välta.)
Generellt sett rätt lugn förutom min nära kontakt med gaspedalen.

Kan dock bli rätt förbannad de dagar då jag möter särskilt många idioter på vägen, men det blir inte mer än något högljutt skällsord i bilen...