Eh? Du har och lever på ditt trafikkort och kör i 165 km/h på motorvägen med personbilen? Och kallar dig för trafikgud?
EDIT: Se nhar jag respekt för yrekstrafik, de vill ogärna sakta farten då de är deras levebröd vilket jag ser till men är du inte rädd om kortet?
Äsch nicket här blev bara för att Gud var upptaget och jag ville ha något som stog ut lite.
Jag är för övrigt ateist.
Jo jag är rädd om körkortet och har under alla år bara fått en hastighetsbot nämligen 96km/h på 90 sträcka.
Kostade 1500kr.
Men man blir väl van med vad man tittar efter, antigen så ser jag poliserna före dom ser mig eller så skiter dom i mig för att dom ser att det går ganska bra ändå.
Och håller man högre hastighet än alla andra mest hela tiden så blir man dessutom väldigt uppmärksam på hur andra beter sig.
Som norrmän, dom tittar aldrig i spegeln innan dom svänger ut sen ligger dom kvar i vänsterfilen jättelänge.
Och vi yrkeschaufförer är ofta stressade.
Jag lotsar nästan uteslutande och då gäller det att ligga på.
Dom vanligaste begränsningarna är oförståelse när man lastar/lossar, det är precis som att det finns hur mycket tid som helst, vissa ställen går dom på rast mitt i lastningen. Den stressen tar man tyvärr ofta med sig ut i trafiken.
Tänk då att dagis stänger vid ett exakt klockslag och att färdskrivaren bestämmer om du hinner hem eller om du måste stanna 45 minuter.
Då är det lätt hänt att det kommer en svordom när man blir kvar vid ett rödljus bara för att bilen framför måste sms:a klart.
Och det där med blinkers så gäller väl fortfarande "Blicken pilen filen"