5328
Sök

Händer inget när jag gasar

4 Inlägg
19 december 2015
Trådstartare
Hej jag har en ford transit och igår när jag skulle backa så small det till och det hände inget när jag gasade.  Jag har prövat gasa med alla växlar och inget händer den bara varvar. Jag har även innan fått lådras två gånger men har då bytt växel låda så jag vet hur det låter när man får det. Det varken låter nått förutom så som det låter när man gasar som vanligt. Alla växlar kan man ta i som vanligt så jag tror inte det är nått fel på kopplingen.

Tacksam för svar

Sir
935 Inlägg
19 december 2015
Drivaxel som är av verkar det som eller drivknutar som gått. Kolla både inre och yttre knutar

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

4 Inlägg
19 december 2015
Trådstartare
Hur kollar man det?

Sir
935 Inlägg
19 december 2015
Är den fwd så kryp under och känn på dom. Går dom att rotera eller rucka allt för mycket i sidled är det något knas. Är den rwd behöver man hissa upp bägge sidor bak och snurra på ena hjulet, då ska andra snurra motsatt håll.

4 Inlägg
19 december 2015
Trådstartare
Okej men drivaxeln o drivknutor finns väll bara på framstyra bilar?

Sir
935 Inlägg
19 december 2015
Du har drivaxlar på en rwd med. Men har för mig transit har hel bakaxel då ligger dom inne i bakaxeln. Därför får man hissa upp bakänden och snurra hjulen. Men är den rwd så kan även kardan gått av. Bäst är att titta under hur det ser ut.

Vettemannen
19 december 2015
fordjavlar skrev:
Okej men drivaxeln o drivknutor finns väll bara på framstyra bilar?

Framstyra bilar??? Drivaxlar finns på både RWD och FWD. På RWD ligger dom ibland inne i bakaxeln eller så ser man dom öppet under bilen vilket man också gör på en FWD.

/Benny

4 Inlägg
19 december 2015
Trådstartare
Okej tack

Sök