Saab 95 2,3t 00 - går på tre cylindrar

tatueraren
31 december 2015 · 6 Inlägg

hej jag har en saab som bar går på tre cylindrar har bytt tändkasset tändstift och nu bytt spridare men går fint på 1200 varv 5växel 2000 varv inget problem alls men vid tomgång hostar bilen ligger på ca 800 varv


Uppdaterade din rubrik lite.
Tänk lite mer på den nästa gång.

Med vänlig hälsning mod.

Gizmojohan
31 december 2015 · 3 295 Inlägg

Har du kollat kompressionen? Bränsletrycket?

tatueraren
31 december 2015 · 6 Inlägg

nä har inte gort det får göra det tidigast på måndag men hur kollar man bränsletrycket? det andra vet jag hur man gör hihi

Gizmojohan
31 december 2015 · 3 295 Inlägg

Sitter en nippel på fuelrailen. Där ansluter man en lämplig mätare för ändamålet;)

tatueraren
31 december 2015 · 6 Inlägg

oki va nere nu skulle bara kolla spridarna igen om jag kopplar bort kontakten på spridaren 4 så hoppar bilen när jag sätter till baka går motorn som innan sen när jag gör det på 3 så händer inget alls spridaren är bytt ? kan man koppla från spridare 2 till 3 för 1o4 är nere när 2o3 är uppe? eller finns det säkringar för det .

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 december 2015 · 14 041 Inlägg

Det låter som att det är nåt fel med spridare 3 eftersom det inte händer nåt när du tar bort kontakten på 3:an. Eller nåt kabelbrott på vägen fram till spridaren.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
tatueraren
31 december 2015 · 6 Inlägg

jag har bytt spridaren men känns som det kanske är kabelbrott eller något el fel men kan man dra kabel från spridare 2 bara för att kolla?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 december 2015 · 14 041 Inlägg

tatueraren skrev:
jag har bytt spridaren men känns som det kanske är kabelbrott eller något el fel men kan man dra kabel från spridare 2 bara för att kolla?

Det där törs jag inte svara på.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
tatueraren
31 december 2015 · 6 Inlägg

oki gott nytt år på dig mvh

Nausea Avstängd
31 december 2015 · 598 Inlägg

tatueraren skrev:
jag har bytt spridaren men känns som det kanske är kabelbrott eller något el fel men kan man dra kabel från spridare 2 bara för att kolla?

Ja, men bara för att testa utan att starta motorn i så fall. Tändföljden är 1342 av en anledning... En felkoppling kan ju bara ge fler orelaterade följdfel. Det smartaste är nog att använda en multimeter för att testa kabeln.

tatueraren
31 december 2015 · 6 Inlägg

oki ska göra det med smile gott nytt år

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang