Köpråd: Nödbil för max 6500:- som ska fungera i 3-4 månader.

MarkusBlomberg
12 januari 2016 · 99 Inlägg

Seat cordoba

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 januari 2016 · 17 478 Inlägg

MarkusBlomberg skrev:
Seat cordoba

Mycket bra idé! Ska kolla!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 januari 2016 · 17 478 Inlägg

Ska titta på denna imorgon. Den har "rullat en bit" Men vafan. Billigt är det. Duger säkert ett tag.

http://www.blocket.se/skaraborg/Ovanlig … 15&w=2

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jkardefelt
12 januari 2016 · 121 Inlägg

Volkswagen golf mk2! Billiga, pålitliga och reservdelar är billigt och finns överallt smile

sleepyoh
12 januari 2016 · 1 319 Inlägg

Jkardefelt skrev:
Volkswagen golf mk2! Billiga, pålitliga och reservdelar är billigt och finns överallt smile

Börjar bli riktigt gamla nu, svårt att gå tillbaka så långt i tiden när man är van med något mer modernt. Det är dessutom en bil som är efter säkerhetsmässigt. Rekommenderar ingen att köpa en gammal Golf som pendlarbil, som 'kul glida på helgen' ja visst, men ingenting man vill leva med varje dag.

_----------'
Jkardefelt
12 januari 2016 · 121 Inlägg

Perfekt ''köra till jobbet bil'' tankar min en gång i månaden smile

Trekmeister
14 januari 2016 · 272 Inlägg

Well played sir, well played!

Måste erkänna att jag gick på den! Trodde först att du var ännu en av alla fåniga "Renault/VW/Toyota/whatever suger"-typer med ditt konstanta dissande av alla Saab:ar eftersom bilen "måste funka". Sen när du av någon barnslig anledning tackade nej till vad som verkade vara en vettig 9-5:a, då började jag undra vad som var fel...

Men sen ser jag att du kallar 3.0 TiD för "En bra Saab-snurra" i en annan tråd, ja då lurar du inte ens mig längre.

5 rattar av 5 möjliga - Utmärkt trolling!

Senast redigerat av Trekmeister (14 januari 2016)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 januari 2016 · 17 478 Inlägg

5 tusenlappar fattigare men 20 år gammalt tyskt skrot rikare. Skrotet kom dock med Farthållare, elhissar, elspeglar, c-lås, en gammal CDstereo, eltaklucka, färddator, automatlåda med sportläge (wow...), elektrisk bakrutejalusi och AC finns men det är väl högst troligt att den inte fungerar. Resten fungerar fint.

Opel Omega CD 2.0 som är bes oktober ut. Riktigt fina dubbdäck!!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-7d4939a4357e0c6a3d42bf416c26b545.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 januari 2016 · 14 056 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
5 tusenlappar fattigare men 20 år gammalt tyskt skrot rikare. Skrotet kom dock med Farthållare, elhissar, elspeglar, c-lås, en gammal CDstereo, eltaklucka, färddator, automatlåda med sportläge (wow...), elektrisk bakrutejalusi och AC finns men det är väl högst troligt att den inte fungerar. Resten fungerar fint.

Opel Omega CD 2.0 som är bes oktober ut. Riktigt fina dubbdäck!!!

http://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-7d4939a4357e0c6a3d42bf416c26b545.jpg

Grattis till kapet. Bakhjulsdrivet iaf. va??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 januari 2016 · 17 478 Inlägg

Vettemannen skrev:

Hybridsmurfen skrev:
5 tusenlappar fattigare men 20 år gammalt tyskt skrot rikare. Skrotet kom dock med Farthållare, elhissar, elspeglar, c-lås, en gammal CDstereo, eltaklucka, färddator, automatlåda med sportläge (wow...), elektrisk bakrutejalusi och AC finns men det är väl högst troligt att den inte fungerar. Resten fungerar fint.

Opel Omega CD 2.0 som är bes oktober ut. Riktigt fina dubbdäck!!!

http://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-7d4939a4357e0c6a3d42bf416c26b545.jpg

Grattis till kapet. Bakhjulsdrivet iaf. va??

/Benny

Tack Benny. Jo bakhjulsdrivet. Ingen antispinn eller ESP. Så dags att plocka fram gamla kunskaper från 90-talet om hur man faktiskt kör bil.

Kul grej: När vi körde hem låg farsan framför med 300C. i en kurva såg jag att den åkte lite ryckigt med baken. Panzermegan gick som tåget. Dubb är dubb. dessutom i princip nya.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 januari 2016 · 17 478 Inlägg

Provade starta Webaston, bensinvärmare. Glömde kolla den när vi köpte bilen. Men säljaren hade rätt: den fungerar utmärkt. Frostfri bil imorgon! (och säkert slut batteri...)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Power-krille
15 januari 2016 · 672 Inlägg

skönt att du fick tag på bil, annars hade du fått ändra rubriken ........ ska fungera i 2-3 månader big_smile

"Väx inte upp! det är en fälla"
Muttley
15 januari 2016 ·

Trekmeister skrev:
Well played sir, well played!

Måste erkänna att jag gick på den! Trodde först att du var ännu en av alla fåniga "Renault/VW/Toyota/whatever suger"-typer med ditt konstanta dissande av alla Saab:ar eftersom bilen "måste funka". Sen när du av någon barnslig anledning tackade nej till vad som verkade vara en vettig 9-5:a, då började jag undra vad som var fel...

Men sen ser jag att du kallar 3.0 TiD för "En bra Saab-snurra" i en annan tråd, ja då lurar du inte ens mig längre.

5 rattar av 5 möjliga - Utmärkt trolling!

Fast gillar man inte saab så vill man absolut inte ha saab smile

Jag tittar lite på kombi nu men sorterar bort exakt alla saabar hur fina de än är.

Evildan
15 januari 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:
Provade starta Webaston, bensinvärmare. Glömde kolla den när vi köpte bilen. Men säljaren hade rätt: den fungerar utmärkt. Frostfri bil imorgon! (och säkert slut batteri...)

Nice, slapp du SAAB och sitta i Åkersberga och punda. tongue

En tumregel med bränslevärmare, så länge du kör brännaren så länge ska du sedan köra bilen.
Annars slår din spådom in säkrare än en mattsvart bottsänkt Volvo 740 i diket så här års.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 januari 2016 · 17 478 Inlägg

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Provade starta Webaston, bensinvärmare. Glömde kolla den när vi köpte bilen. Men säljaren hade rätt: den fungerar utmärkt. Frostfri bil imorgon! (och säkert slut batteri...)

Nice, slapp du SAAB och sitta i Åkersberga och punda. tongue

En tumregel med bränslevärmare, så länge du kör brännaren så länge ska du sedan köra bilen.
Annars slår din spådom in säkrare än en mattsvart bottsänkt Volvo 740 i diket så här års.

Misstänkte det. Ica är 3-4 minuter bort. Ingen värmare då. Färddatorn ska dock varna för lågt batteri. Men Volvo S80/V70 gör det först när bilen inte går att starta om man har en diesel :Och nej nej, jag fastnade inte i Trollhättan trots att hela samhället verkar köra en bil av svensk kvalitet...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
15 januari 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Provade starta Webaston, bensinvärmare. Glömde kolla den när vi köpte bilen. Men säljaren hade rätt: den fungerar utmärkt. Frostfri bil imorgon! (och säkert slut batteri...)

Nice, slapp du SAAB och sitta i Åkersberga och punda. tongue

En tumregel med bränslevärmare, så länge du kör brännaren så länge ska du sedan köra bilen.
Annars slår din spådom in säkrare än en mattsvart bottsänkt Volvo 740 i diket så här års.

Misstänkte det. Ica är 3-4 minuter bort. Ingen värmare då. Färddatorn ska dock varna för lågt batteri. Men Volvo S80/V70 gör det först när bilen inte går att starta om man har en diesel :Och nej nej, jag fastnade inte i Trollhättan trots att hela samhället verkar köra en bil av svensk kvalitet...

Dom blir kvar i trollis då ägarna förefaller förstå att det inte är någon idé att köra utanför kommungränsen om inte ett kommunalt respass innehas.
Jag har en kompis som jobbat på det nämnda hemslöjdsföretaget i 25år, han kör ett annat märke av ren visdom.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 januari 2016 · 17 478 Inlägg

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

Nice, slapp du SAAB och sitta i Åkersberga och punda. tongue

En tumregel med bränslevärmare, så länge du kör brännaren så länge ska du sedan köra bilen.
Annars slår din spådom in säkrare än en mattsvart bottsänkt Volvo 740 i diket så här års.

Misstänkte det. Ica är 3-4 minuter bort. Ingen värmare då. Färddatorn ska dock varna för lågt batteri. Men Volvo S80/V70 gör det först när bilen inte går att starta om man har en diesel :Och nej nej, jag fastnade inte i Trollhättan trots att hela samhället verkar köra en bil av svensk kvalitet...

Dom blir kvar i trollis då ägarna förefaller förstå att det inte är någon idé att köra utanför kommungränsen om inte ett kommunalt respass innehas.
Jag har en kompis som jobbat på det nämnda hemslöjdsföretaget i 25år, han kör ett annat märke av ren visdom.

Det uttalandet lär du få fan för. Världens bästa bil och du dissar den? Hm?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
15 januari 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Misstänkte det. Ica är 3-4 minuter bort. Ingen värmare då. Färddatorn ska dock varna för lågt batteri. Men Volvo S80/V70 gör det först när bilen inte går att starta om man har en diesel :Och nej nej, jag fastnade inte i Trollhättan trots att hela samhället verkar köra en bil av svensk kvalitet...

Dom blir kvar i trollis då ägarna förefaller förstå att det inte är någon idé att köra utanför kommungränsen om inte ett kommunalt respass innehas.
Jag har en kompis som jobbat på det nämnda hemslöjdsföretaget i 25år, han kör ett annat märke av ren visdom.

Det uttalandet lär du få fan för. Världens bästa bil och du dissar den? Hm?

Inte då.
SAAB - folket är så pass högutbildad och belevat att dom aldrig skulle nedvärdera sig själva till att ens kommentera något dylikt eller ens skriva något i tråden alls. Visar det sig annorlunda så brister hela utsagon gällande SAABS ägare.

trubbelturbo
15 januari 2016 · 1 460 Inlägg

Jag är mycket nöjd med min SAAB. Jag tycker det är lite småroligt att folk anstränger sig så ihärdigt för att uttrycka sitt ogillande över bilarna och provocera dess ägare big_smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
IceEyes Varningar: För många..
15 januari 2016 · 2 552 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Jag är mycket nöjd med min SAAB. Jag tycker det är lite småroligt att folk anstränger sig så ihärdigt för att uttrycka sitt ogillande över bilarna och provocera dess ägare big_smile

http://i65.tinypic.com/1415frn.jpg


wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang