tkd_rille skrev:
Jag tycker de är väldigt roligt med saab-folk som tar illa vid sig för att man aldrig vill äga en.

Och man behöver bara säga att man inte gillar bilen så är en del igång.
Men de är inte olikt volvo-folk.
Å andra sidan är flera kommentarer på gränsen till trollning många gånger. Jag kan nämna en lite lägre upp, "Precis, sitter man och pundar på en parkering i Åkersberga i sin gamla Passat, 700/900, 9000 eller E36 så blir världsbilden tämligen snäv.", dessutom från en moderator, mycket tveksamt inlägg.
Vad en Prius eller nya bilar överlag har med denna tråd att göra är svårt att se, Prius är, precis som Volvo eller någon annan helt valfri bil, sällan svaret på
alla köpråd. Det finns de som gillar Passat, inte för att den är bäst på något men bra på mycket. Prius kan säkert vara bra för vissa, men vi som vill köra bil på riktigt, dvs ha en kopplingspedal kommer aldrig fundera på en Prius, eller en bil med automat för den delen, de enda möjliga undantagen är toppmodellerna från diverse tyska/italienska/mfl tillverkare, men det är få som har en sådan som "bruksbil" så... Att aktivt välja automat i en bruksbil är en big no-no enligt mig, oavsett prisklass.
En bruksbil skall enligt mina definitioner vara "billig" (detta kan betyda 10´ men även 200'), helst en enkel konstruktion, mycket rymlig (ja jag behöver massor med plats), relativt snål (äldre max runt 0.8, nyare helst runt 0.5). Saker som fabrikat (VW,Skoda,Peugeot,Citroen eller Toyota eller nåt helt annat) är sekundärt men ofta så är det Skoda som ligger bäst till enligt mig. Bra pris, modern bil, ytterst rymlig och snål (jag pratar givetvis om Superb Kombi)