Havetsfasas suprabyggen

Följ mina suprabyggen, ett bygge för gatan och ett för banan samt mitt första suprabygge som nu är sålt. Toyota Supra Mkiv 1997 gatbilen Toyota Supra Mkiv 1994 banbilen. Ni kan även följa bilarna på Instagram @Whitesuprasweden för mer och snabbare uppdateringar med bilder.
  • 156 Följare
  • 330 230 Visningar
  • Uppdaterades senast 1 juni 2018
Havetsfasa
29 januari 2016 · 1 114 Inlägg

läste att Mines ECU boxen ska höja varvstoppen till 8000rpm samt när man är över 2500 el om de är 3500rpm så ändrar den tändningen och höjer bränslet.. Någon som vet om jag har läst fel eller om det stämmer ? Har läst samma på några sidor nu smile

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
SuperGnaget
29 januari 2016 · 565 Inlägg

Vad jag hitta om styrboxen:

removes Boost Cut & Speed Limit

has better map for 1.1 bar

raised rev limit to 7200rpm


Sen kan dom vara inviduellt mappade efter önske mål med men detta var vanligast smile

MSCR
Honda Civic eg "vtec" (1995)
Honda CRX "Killer" (1988)
Havetsfasa
29 januari 2016 · 1 114 Inlägg

SuperGnaget skrev:
Vad jag hitta om styrboxen:

removes Boost Cut & Speed Limit

has better map for 1.1 bar

raised rev limit to 7200rpm


Sen kan dom vara inviduellt mappade efter önske mål med men detta var vanligast smile

Den här har inte borttagen boost cut eller speed limit :p

Vars hittade du det ? smile

Jag hittade bara de där jag skrev på dom sidorna som hörde till supra smile

Senast redigerat av Havetsfasa (29 januari 2016)

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
Havetsfasa
29 januari 2016 · 1 114 Inlägg

hittade där det stod de där du skrev smile
Läste även att de verkar vara så att dom ska vara utan boost cup och speed limit, Men min går ju drygt bara 200 enligt tidigare ägare :S
vet ej om han har provat ställa på laddet utan fcd eller bcc men jag kopplade in dom iaf så kan inte säga om boost cut är borta heller smile
sen ska dom ändra tändning och ge mer soppa för att kunna köra 1.1-1.2 bar i ladd samt höjd varvstopp som är olika efter hur man ville ha de ,men de verkar vara olika smile

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
SuperGnaget
29 januari 2016 · 565 Inlägg

ok ska vara spärrad på 180kmh om det är speed limit. Ja det lär ju säkert vara bättre att köra bpu med en sån än utan smile

MSCR
Honda Civic eg "vtec" (1995)
Honda CRX "Killer" (1988)
Havetsfasa
29 januari 2016 · 1 114 Inlägg

SuperGnaget skrev:
ok ska vara spärrad på 180kmh om det är speed limit. Ja det lär ju säkert vara bättre att köra bpu med en sån än utan smile

ja de är det jag tycker är så konstigt men jag har ju montera bcc och sld så de borde ju hur som inte spela någon roll sen tongue och jag har ju laddtrycksstyrning också smile

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Havetsfasa
29 januari 2016 · 1 114 Inlägg

Köpte mig en 1kg brandsläckare till bilen på biltema idag, Känns som de kan vara en bra sak att ha med sig när man kör smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-46d5a17c75aa774d7651cf619b881a4a.jpg

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
Havetsfasa
29 januari 2016 · 1 114 Inlägg

Jag och en kompis åkte förbi garaget och lämnade några saker som jag hade fått idag smile

Fick ett paket från jspec med 15mm spacers, 20mm längre hjulbultar, 3" 60 graders siliconslang, 3 olika storlekar slangklammer och en coolingplate för att styra luften genom ic ist för upp genom motorutrymmet, fick också 2st stickers gratis lite oväntat när dom tar betalt för dom och jag inte har frågat efter några smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-e4e5cf4392209399ffba1c1c9794c323.jpg

Sen packade jag upp och kollade brandsläckaren som jag köpte på Biltema för 169:- den är 85mm i diameter och 355mm lång, så den är liten och smidig att placera i bilen smile jag kommer nog placera den i bagaget eller på passagerar sidan om jag hittar något bra ställe som inte är i vägen så dom som kliver in och ut ur bilen inte kommer åt den och trycker av den inne i bilen av misstag :p
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-4047c176c8b94fe77459ef026e2d8fde.jpg

Har fått mina nya regplåtar också men tyvärr så är det dom stora och man kan tydligen inte få mindre om man har haft stora på bilen tidigare, bara om man har en riktigt bra anledning och dom lär ju inte godkänna min eftersom det finns plats för dom stora sad


Var förbi en annan kompis innan vi åkte hem och kollade vad dom gjorde , då såg jag hans spark som jag tänkte att jag måste ta ett kort på och dela för den är inte som alla andra sparkar :p
Folk lär ju ha fundera när han och tjejen kom åkandes på den :p haha
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-8f2738d2a56bd5dc6dd5f69cfb7a3e3b.jpg

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Supra_robin
29 januari 2016 · 4 663 Inlägg

härligt tempo du har big_smile

Havetsfasa
29 januari 2016 · 1 114 Inlägg

Supra_robin skrev:
härligt tempo du har big_smile

haha vad bra att du tycker de tongue jag tycker de går sakta men de är väl för att man är så sjukt taggad på att få ihop den och se om de blir några problem eller om allt går som planerat tongue vill ha tid på mig att fixa allt innan sommaren så man bara får njuta av den och inte stressa ihop den för att sommaren håller på att ta slut tongue haha
de är ju alla små saker man inte ser på en gång som tar all tid tycker jag tongue

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
SportPilot Ubåtsingenjör
29 januari 2016 · 7 227 Inlägg

Havetsfasa skrev:

Supra_robin skrev:
härligt tempo du har big_smile

haha vad bra att du tycker de tongue jag tycker de går sakta men de är väl för att man är så sjukt taggad på att få ihop den och se om de blir några problem eller om allt går som planerat tongue vill ha tid på mig att fixa allt innan sommaren så man bara får njuta av den och inte stressa ihop den för att sommaren håller på att ta slut tongue haha
de är ju alla små saker man inte ser på en gång som tar all tid tycker jag tongue

du har ett jäkla tempo ! Min mustang har nästan stått orörd sen i somras, allt jag gjort är att slipat den 90% plåt ren, lyft ut motor och kapat bort lite dålig plåt...  Så jämför man med mig så är du bilxten mc queen

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Havetsfasa
29 januari 2016 · 1 114 Inlägg

CHEEVA skrev:

Havetsfasa skrev:

Supra_robin skrev:
härligt tempo du har big_smile

haha vad bra att du tycker de tongue jag tycker de går sakta men de är väl för att man är så sjukt taggad på att få ihop den och se om de blir några problem eller om allt går som planerat tongue vill ha tid på mig att fixa allt innan sommaren så man bara får njuta av den och inte stressa ihop den för att sommaren håller på att ta slut tongue haha
de är ju alla små saker man inte ser på en gång som tar all tid tycker jag tongue

du har ett jäkla tempo ! Min mustang har nästan stått orörd sen i somras, allt jag gjort är att slipat den 90% plåt ren, lyft ut motor och kapat bort lite dålig plåt...  Så jämför man med mig så är du bilxten mc queen

Fan vad kul att få positiv cred på det man gör smile
de känns inte som de har gått så fort men när jag tänker så har jag inte änns ägt den i 1 månad än tongue haha

men jag har många vänner som hjälper till med olika saker så de är därför de har gått fort också tongue
utan dom så hade jag inte kommit så här långt på så kort tid smile även saker som jag är osäker på som man snabbt fått hjälp med har man haft tur med smile

Nu väntar jag bara på fronten så jag kan passa in alla kjolar och skicka iväg allt på lack tongue

Sen borde jag bara behöva montera alla saker jag har beställt och bygga klart bagaget smile men de brukar ju alltid fattas något så de är inte att räkna med tongue

Ja men de är ju därför du inte har rört den sen i sommras wink har du någon projekttråd till den ? smile

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
SportPilot Ubåtsingenjör
29 januari 2016 · 7 227 Inlägg

Havetsfasa skrev:

CHEEVA skrev:

Havetsfasa skrev:

haha vad bra att du tycker de tongue jag tycker de går sakta men de är väl för att man är så sjukt taggad på att få ihop den och se om de blir några problem eller om allt går som planerat tongue vill ha tid på mig att fixa allt innan sommaren så man bara får njuta av den och inte stressa ihop den för att sommaren håller på att ta slut tongue haha
de är ju alla små saker man inte ser på en gång som tar all tid tycker jag tongue

du har ett jäkla tempo ! Min mustang har nästan stått orörd sen i somras, allt jag gjort är att slipat den 90% plåt ren, lyft ut motor och kapat bort lite dålig plåt...  Så jämför man med mig så är du bilxten mc queen

Fan vad kul att få positiv cred på det man gör smile
de känns inte som de har gått så fort men när jag tänker så har jag inte änns ägt den i 1 månad än tongue haha

men jag har många vänner som hjälper till med olika saker så de är därför de har gått fort också tongue
utan dom så hade jag inte kommit så här långt på så kort tid smile även saker som jag är osäker på som man snabbt fått hjälp med har man haft tur med smile

Nu väntar jag bara på fronten så jag kan passa in alla kjolar och skicka iväg allt på lack tongue

Sen borde jag bara behöva montera alla saker jag har beställt och bygga klart bagaget smile men de brukar ju alltid fattas något så de är inte att räkna med tongue

Ja men de är ju därför du inte har rört den sen i sommras wink har du någon projekttråd till den ? smile

Vänner som hjälper underlättar massor smile
Ny lack är alltid fint !

Nej jag har tyvärr ingen projekt tråd, känns som att det går för långsamt för det hehe. Var dock och hämtade de sista plåtbitarna idag, så nu ska det snart börjas svetsas och grejas smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Havetsfasa
30 januari 2016 · 1 114 Inlägg

CHEEVA skrev:

Havetsfasa skrev:

CHEEVA skrev:

du har ett jäkla tempo ! Min mustang har nästan stått orörd sen i somras, allt jag gjort är att slipat den 90% plåt ren, lyft ut motor och kapat bort lite dålig plåt...  Så jämför man med mig så är du bilxten mc queen

Fan vad kul att få positiv cred på det man gör smile
de känns inte som de har gått så fort men när jag tänker så har jag inte änns ägt den i 1 månad än tongue haha

men jag har många vänner som hjälper till med olika saker så de är därför de har gått fort också tongue
utan dom så hade jag inte kommit så här långt på så kort tid smile även saker som jag är osäker på som man snabbt fått hjälp med har man haft tur med smile

Nu väntar jag bara på fronten så jag kan passa in alla kjolar och skicka iväg allt på lack tongue

Sen borde jag bara behöva montera alla saker jag har beställt och bygga klart bagaget smile men de brukar ju alltid fattas något så de är inte att räkna med tongue

Ja men de är ju därför du inte har rört den sen i sommras wink har du någon projekttråd till den ? smile

Vänner som hjälper underlättar massor smile
Ny lack är alltid fint !

Nej jag har tyvärr ingen projekt tråd, känns som att det går för långsamt för det hehe. Var dock och hämtade de sista plåtbitarna idag, så nu ska det snart börjas svetsas och grejas smile

Ja precis smile

Men då kan du ju passa på att slänga upp ett projekt smile alltid kul att följa nya projekt och se dom växa fram, sen tycker jag att de är kul att få idéer och kritik på sitt arbete medans projektet rullar på, lite som motivation till att fortsätta och nöta på big_smile

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Rikard_Persson NISMO <3
30 januari 2016 · 1 064 Inlägg

Passa dig för dom hjulbultarna! Renjaegarn körde några meter med likadana och dom gick av! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p4271860

Senast redigerat av cat_fish_1 (30 januari 2016)

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Havetsfasa
30 januari 2016 · 1 114 Inlägg

cat_fish_1 skrev:
Passa dig för dom hjulbultarna! Renjaegarn körde några meter med likadana och dom gick av! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p4271860

Jag läste att de hade hänt men inte vars dom var köpta hmm

Fan nu blev jag ju osäker om jag ska använda dom hmm

Var de längesen det hände för honom ? smile

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
Rikard_Persson NISMO <3
30 januari 2016 · 1 064 Inlägg

Havetsfasa skrev:

cat_fish_1 skrev:
Passa dig för dom hjulbultarna! Renjaegarn körde några meter med likadana och dom gick av! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p4271860

Jag läste att de hade hänt men inte vars dom var köpta hmm

Fan nu blev jag ju osäker om jag ska använda dom hmm

Var de längesen det hände för honom ? smile

De var i oktober.
Jag personligen hade inte vågat köra med dom då mina fälgar är mer än svindyra.

Senast redigerat av cat_fish_1 (30 januari 2016)

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Havetsfasa
30 januari 2016 · 1 114 Inlägg

cat_fish_1 skrev:

Havetsfasa skrev:

cat_fish_1 skrev:
Passa dig för dom hjulbultarna! Renjaegarn körde några meter med likadana och dom gick av! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p4271860

Jag läste att de hade hänt men inte vars dom var köpta hmm

Fan nu blev jag ju osäker om jag ska använda dom hmm

Var de längesen det hände för honom ? smile

De var i oktober.
Jag personligen hade inte vågat köra med dom då mina fälgar är mer än svindyra.

nä må väl vara fälgarna men jag var inte så sugen på att tappa en fälg om man skulle ligga på efter e4an eller liknande hmm då kan de ju gå riktigt jävla dåligt alltså .. hur fan ska man göra nu ? man får väl skicka tillbaka dom då kanske :S

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
Havetsfasa
30 januari 2016 · 1 114 Inlägg

Blev ingen skruvning i dag, jag och en kompis åkte till Piteå sm-veckan och såg på arena skotercross ist och efter att man stått och frusit där så var inte taggen stor på att meka så jag får peppa om och försöka hinna med garaget en sväng i morgon smile

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
Havetsfasa
31 januari 2016 · 1 114 Inlägg

blev tyvärr inte garaget idag heller, De blev att kolla på en revy show sen middag med sambon ist smile
ska försöka montera nya avgassystemet och sätta ihop allt under huven 100% i veckan så jag kan testa starta med boxarna och byta olja samt trycka dit sensorn till oljetrycket medans motorn är tom på olja tongue

hade varit skönt att inte ha 4 mil enkelväg till garaget tongue

Ingen som vet av en garageplats runt Skellefteå ? inga fantasi summor i hyra bara smile

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang