Dags för lite korrigering i beskrivningen igen! :) Nu när bilen börjar bli klar utvändigt så börjar jakten på bättre fitment! Samt att det börjar bli dags att kolla över motorn för lite mer prestanda än original, håll tillgodo så... Visa mer
Blir att beställa coilovers när lönen kommer, ÄNTLIGEN! Men då ingår inte topplagringarna, så tänkte är de värt att köpa nya eller ska man flytta över de befintliga? De handlar ju inte om stora pengar i sammanhanget, så man är kanske dumsnål om man inte köper dem?
Blir att beställa coilovers när lönen kommer, ÄNTLIGEN! Men då ingår inte topplagringarna, så tänkte är de värt att köpa nya eller ska man flytta över de befintliga? De handlar ju inte om stora pengar i sammanhanget, så man är kanske dumsnål om man inte köper dem?
Jag flyttade över mina topplagringar men det beror ju på ifall du ska hålla på byta fram och tillbaka, jag har ju kört med mina sen jag satte på dom och inga planer på byta tillbaka än iaf.
Muttra loss och kika, vet ja. Det bör räcka med att skruva lös fjädertornen så kan du klämma och känna. Passa på att spraya wd40 (eller motsvarande) på övriga skruvar, muttrar & anliggningsytor. Det underlättar den kommande demonteringen nå otroligt.
Mina topplagringar var mer slitna i bak (sjukt egentligen) men var ändå i gott skick. 😊
Jag flyttade över mina topplagringar men det beror ju på ifall du ska hålla på byta fram och tillbaka, jag har ju kört med mina sen jag satte på dom och inga planer på byta tillbaka än iaf.
Du borde få med nya gummin bak? Det fick iaf jag
Jag vet ju inte hur fräscha mina är med 19k på mätarn.. Vet att de har bytt fjädrarna fram en gång pga brustna. Men står inget om topplagringarna!
Mina ska sitta på, hålla på och byta är inte min grej!
Kanske, kanske inte! Men bättre att skicka tillbaka än att stå utan tänkte jag!
Muttra loss och kika, vet ja. Det bör räcka med att skruva lös fjädertornen så kan du klämma och känna. Passa på att spraya wd40 (eller motsvarande) på övriga skruvar, muttrar & anliggningsytor. Det underlättar den kommande demonteringen nå otroligt.
Mina topplagringar var mer slitna i bak (sjukt egentligen) men var ändå i gott skick. 😊
Får testa detta! kanske är värt att lämna in de och få de gjort men köpa alla delar själv? jasså? Då bör jag beställa de bakre oavsett!
Får testa detta! kanske är värt att lämna in de och få de gjort men köpa alla delar själv? jasså? Då bör jag beställa de bakre oavsett!
Absolut kan du lämna in, men detta ingrepp fixar du själv med enkla verktyg! Ta med ett par extra-händer och var inte rädd för att ta i så går det nog fint.
Jag kanske ska tillägga att det var min Golf jag avsåg ang topplagringarna, och "sjukt egentligen" betyder inte att de var sjukt slitna i bak, utan jag tycker det är sjukt att de var MER slitna i bak än fram.