Toyota Corolla E10 Ljud- & Stancebil

Här kan ni följa projektet på Corollan!
  • 39 Följare
  • 16 200 Visningar
  • Projektet avslutat 22 december 2016
simonlithen
3 juli 2016 · 294 Inlägg

Var på Halmstad By Night igår, skit bra träff! Ordning och reda smile Jag hann inte ens komma in på träffen innan snuten hämta mig, ombes och regbes sad Måste regga in bilen med coils nu tydligen men jag ska bara köra in smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189555/189555-aa1a08c7c93a7da1ab3ed0d709e60b14.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189555/189555-5e0ab9e16c23543e49b606adf60e094a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189555/189555-1e8a0eccb3324b0ab29393d3c11b4780.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189555/189555-bdeb1f71096d2d7cc6e631de4c2557a2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189555/189555-c6345c9d4cb1c849539a5bb7d9f9746b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189555/189555-b236a589e1b82a951c1187ab6871f4ae.jpg

putte38
3 juli 2016 · 102 Inlägg

Det är ju för jävligt! Så tråkiga snutar! sad
Är räd för att det kommer bli ett jävla jobb för att få igenom den på reggbesiktning hmm

Senast redigerat av putte38 (3 juli 2016)

simonlithen
3 juli 2016 · 294 Inlägg

putte38 skrev:
Det är ju för jävligt! Så tråkiga snutar! sad
Är räd för att det kommer bli ett jävla jobb för att få igenom den på reggbesiktning hmm

Bara åka in på bes, har ju Coils original smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 juli 2016 · 3 519 Inlägg

simonlithen skrev:

putte38 skrev:
Det är ju för jävligt! Så tråkiga snutar! sad
Är räd för att det kommer bli ett jävla jobb för att få igenom den på reggbesiktning hmm

Bara åka in på bes, har ju Coils original smile

Va? Vadå coils original? Sitter ju vanliga fjäderben på original. Bättre om du bara höjer bilen och besiktar den så borde den gå igenom och du får fortsätta att bruka den, eller i värsta fall byta tillbaka till original, besikta, och byta tillbaka till coils igen

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
simonlithen
3 juli 2016 · 294 Inlägg

StaticFreak skrev:

simonlithen skrev:

putte38 skrev:
Det är ju för jävligt! Så tråkiga snutar! sad
Är räd för att det kommer bli ett jävla jobb för att få igenom den på reggbesiktning hmm

Bara åka in på bes, har ju Coils original smile

Va? Vadå coils original? Sitter ju vanliga fjäderben på original. Bättre om du bara höjer bilen och besiktar den så borde den gå igenom och du får fortsätta att bruka den, eller i värsta fall byta tillbaka till original, besikta, och byta tillbaka till coils igen

Coilovers står ju för Coil over strut. Fjäder över stötdämpare. Skillnaden är att mina är justerbara bara smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
5 juli 2016 · 3 519 Inlägg

simonlithen skrev:

StaticFreak skrev:

simonlithen skrev:

Bara åka in på bes, har ju Coils original smile

Va? Vadå coils original? Sitter ju vanliga fjäderben på original. Bättre om du bara höjer bilen och besiktar den så borde den gå igenom och du får fortsätta att bruka den, eller i värsta fall byta tillbaka till original, besikta, och byta tillbaka till coils igen

Coilovers står ju för Coil over strut. Fjäder över stötdämpare. Skillnaden är att mina är justerbara bara smile

Ja, men det är väl just det du har åkt dit på. Vore ju jäkligt konstigt om dom släpper igenom din på bes.
Bara för att du har fjäderben med fjäder i/på så heter det inte coilovers. Alla coilovers är justerbara

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
simonlithen
8 juli 2016 · 294 Inlägg

StaticFreak skrev:

simonlithen skrev:

StaticFreak skrev:

Va? Vadå coils original? Sitter ju vanliga fjäderben på original. Bättre om du bara höjer bilen och besiktar den så borde den gå igenom och du får fortsätta att bruka den, eller i värsta fall byta tillbaka till original, besikta, och byta tillbaka till coils igen

Coilovers står ju för Coil over strut. Fjäder över stötdämpare. Skillnaden är att mina är justerbara bara smile

Ja, men det är väl just det du har åkt dit på. Vore ju jäkligt konstigt om dom släpper igenom din på bes.
Bara för att du har fjäderben med fjäder i/på så heter det inte coilovers. Alla coilovers är justerbara

Vi säger att man köper Bilstein t.ex, då är dom ju ofta fasta men sänker lite och bilen blir hårdare och de kallas ju fortfarande coilover smile

Stol3n_Identity så äre!
8 juli 2016 · 872 Inlägg

Coilovers behöv ej reggas! Har haft lång diskussion på jobbet med Bes. Ingenjorer. Du ändrar inte på fjädrings typ när du byter till ställbara fjäderben. Så det är bara snutar som inte har någon kunskap över vad dom gör! Sen att fjädringväg suger både upp och ner det är annan femma big_smile

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
8 juli 2016 · 3 519 Inlägg

simonlithen skrev:

StaticFreak skrev:

simonlithen skrev:

Coilovers står ju för Coil over strut. Fjäder över stötdämpare. Skillnaden är att mina är justerbara bara smile

Ja, men det är väl just det du har åkt dit på. Vore ju jäkligt konstigt om dom släpper igenom din på bes.
Bara för att du har fjäderben med fjäder i/på så heter det inte coilovers. Alla coilovers är justerbara

Vi säger att man köper Bilstein t.ex, då är dom ju ofta fasta men sänker lite och bilen blir hårdare och de kallas ju fortfarande coilover smile

Nej, det är en sänkningssats med dämpare

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
simonlithen
8 juli 2016 · 294 Inlägg

SpendeX skrev:
Coilovers behöv ej reggas! Har haft lång diskussion på jobbet med Bes. Ingenjorer. Du ändrar inte på fjädrings typ när du byter till ställbara fjäderben. Så det är bara snutar som inte har någon kunskap över vad dom gör! Sen att fjädringväg suger både upp och ner det är annan femma big_smile

Dom har ju inte skrivit att de är just stötdämpare som är ändrat på pappret eller kanske i deras språk men jag tycker inte det står så noga.
Så här står de:

Hjulsystem, fram bak båda sidor, föreskriven utrustning ändrad.

Så om jag höjer och åker in borde de inte va några problem, men jag ska ringa polisen och transportstyrelsen och prata lite för på pappret står de att han har testat bromsar, styrning mm, och detta har han inte ens gjort smile

simonlithen
8 juli 2016 · 294 Inlägg

StaticFreak skrev:

simonlithen skrev:

StaticFreak skrev:

Ja, men det är väl just det du har åkt dit på. Vore ju jäkligt konstigt om dom släpper igenom din på bes.
Bara för att du har fjäderben med fjäder i/på så heter det inte coilovers. Alla coilovers är justerbara

Vi säger att man köper Bilstein t.ex, då är dom ju ofta fasta men sänker lite och bilen blir hårdare och de kallas ju fortfarande coilover smile

Nej, det är en sänkningssats med dämpare

Klassas ju som sportdämpare som oftast är hårdare, jag hade åkt på de med där borta, var flera som åkte på reg för coils och de har hänt många tidigare där nere men inte på andra ställen smile

simonlithen
7 augusti 2016 · 294 Inlägg

Bilen är till salu om någon är sugen. Finns annons på blocket smile

simonlithen
4 september 2016 · 294 Inlägg

Ska nog behålla den. Kommer ångra detta så mycket annars. Så tänker fixa den och åka på söndagar wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang