Rengöring av kabelstammar och hållare

BMF1
8 februari 2016 · 3 Inlägg

Inte direkt till en bil denna gången men jag vänder mig hit då kunskapen säkert finns. Jag håller på med ett renoveringsjobb hemma av en spelmaskin och vill få kabelstammar rena. Är mest frågan om damm och annan smuts ifrån luften som grott in under åren.
Tittade på ett forum i USA och de använder lite olika saker, troligen märken etc som inte finns här. Principen är att blanda lite vatten och "Bleche Wite". Släng in kabelhärvan med kontakt och allt. Spruta på lite mer Bleche Wite och låta verka i några minuter. Skrubba med en borste. Skölj i rent vatten, blåsa kontakterna med tryckluft och låta torka.

Har kabelclips som håller stammarna. Är i typ ABS-plast och halvtransparanta. De har ju gulnat och blivit skitiga. Här har dom slängt dessa i en skål med Simple Green och låtit det stå i någon dag och sedan är dom rena och snygga igen.

Några tips på vad jag kan köra med för produkter jag hittar i Sverige till dessa två saker? Självklart så är kabelstammarna urmonterade så det är bara kabelstammar med kontakter på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang