Volvo 945 Turbo orkeslös på höga varv.

Hebbe95
17 februari 2016 · 85 Inlägg

Hejsan! Har alltså en 940 Turbo 97a som är orkeslös på högvarv.

Motorn är helt original förutom WG,

Den går bra till 3000 rpm när jag har fullt ladd, efter de känns det som att det inte händer nånting.

Sitter nya tändstift, kablar, rotor, tändlägesgivare,

Tryckrör och intercooler håller tätt och alla cylindrar visar 10kg i komp, kamremmen står rätt.

Körde på 07 i ladd rätt länge höjde sedan till 1,0 och körde så nån vecka sen sjönk laddet till 07 igen så jag böt turbo men med ny turbo laddar den fortfarande bara 07 även utan wg slangen. Körde rätt hårt från jobbet i fredags och då blev laddet bara högre och högre och hamnade tillslut på 1,2 kg men den känns fortfarande orkeslös på högvarv, inte alls som den bör. Någon som känner igen sig i detta?

moparfarmer österbybruk
17 februari 2016 · 267 Inlägg

Stopp i katten pga oförbränd bensin till följd av öppen wg? När min 92 740 se 115hk tappade en tändkabel och gick på tre burkar några km så blev katten täppt, fast att jag bytt kablar och bilen gått rent några mil så blev den bara tröttare och tröttare på höga varv. När den maxade 4600 så rensade jag katten med spett... Sen gick den bättre än någonsin...

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!
Chevrolet S10 "Stian" (1999)
Dodge Dart "Swinger" (1971)
Chevrolet camaro "zebran" (1998)
Hebbe95
22 februari 2016 · 85 Inlägg

moparfarmer skrev:
Stopp i katten pga oförbränd bensin till följd av öppen wg? När min 92 740 se 115hk tappade en tändkabel och gick på tre burkar några km så blev katten täppt, fast att jag bytt kablar och bilen gått rent några mil så blev den bara tröttare och tröttare på höga varv. När den maxade 4600 så rensade jag katten med spett... Sen gick den bättre än någonsin...

Precis min tanke! Misstänkte kattfan men ville höra det från någon annan än mig själv. Blir att kasta upp 3" systemet då. Har haft det liggandes sen i våras men inte orkat montera men nu har jag ju en anledning haha ! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang