2756
Sök

Bmw E39 M5 "gtr Widebody"

Bilen jag har suktat efter blev till salu 2015 och utan nån direkt tanke så blev Jag ägare till denna bil. Den är byggd av ett Karlstad bolag som inte finns kvar. Breddnings paketet är byggt för Nordic super car Serien och det... Visa mer

88 707 Visningar
Uppdaterades senast 26 augusti 2018
1 426 Inlägg
19 augusti 2017
Har aldrig folierat förr och kan tänka mig att det är svårt att få till linjerna.

Denna bil kanske användes i "utbildningssyfte" på hans kurser..

453 Inlägg
20 augusti 2017
Man blir ju fan förbannad! hmm

537 Inlägg
21 augusti 2017
Trådstartare
hyrbil skrev:
Om jag hade folierat själv (vilket jag aldrig gjort), så hade jag inte ens nöjt mig med det där. Att en firma lämnar ifrån sig något sånt är under ALL kritik.
Synd på en i övrigt snygg wrap och bil.

JA det är lite märkligt...   Men jag ska få bilen fin ingen så tack wink

LOSING is not an option... BIG TOYS R 4 BIG BOYS.

537 Inlägg
21 augusti 2017
Trådstartare
Jockk3 skrev:
Har aldrig folierat förr och kan tänka mig att det är svårt att få till linjerna.

Denna bil kanske användes i "utbildningssyfte" på hans kurser..

Vi stod och diskuterade linjerna på plats hos Autofixit och då skulle det inte vara några problem att få till de. Sen när jag hämtar bilen skyller de på att den inte är original i linjerna!? Märkligt! känns mest som att nån tog sig rejält med vatten ovanför huvudet när jag berätta hur jag ville ha bilen.. hade juh vart klart bättre om Peter inte ljugit om sin kunskap.

JA seriöst gjort är det inte iaf....

537 Inlägg
21 augusti 2017
Trådstartare
PajalaJr skrev:
Man blir ju fan förbannad! hmm

Lite lätt.... mad

Ska pixlarna synas så väl i folieringen ?  Nån som kan svara på det här?

Living Life Sideways
496 Inlägg
24 augusti 2017
ja man behöver ju inte vara proffs för att se att det ser ut som skit. Riktigt amatörmässigt utfört!

2:a Pris Volvo 900, Vallåkra 2007
3:a Volvo 900, Vallåkra 2012
TPC Ballaste Bil 2012

179 Inlägg
25 augusti 2017
folien e ju skarvad o ihopalappad överallt .... herregud alltså. Och han e stolt ledare för vn vinyls Folieringskurs. Oh my god säger jag bara.. snacka om att hova in cash och inte lära ut ett skit.

537 Inlägg
25 september 2017
Trådstartare
Akke skrev:
ja man behöver ju inte vara proffs för att se att det ser ut som skit. Riktigt amatörmässigt utfört!

Du har så rätt!!!

537 Inlägg
25 september 2017
Trådstartare
tubijas skrev:
folien e ju skarvad o ihopalappad överallt .... herregud alltså. Och han e stolt ledare för vn vinyls Folieringskurs. Oh my god säger jag bara.. snacka om att hova in cash och inte lära ut ett skit.

Som jag skrev tidigare så hotade han mig på plats också.... Smart den där! JA, nu när jag också visat bilen för riktiga proffs ska det bli jävligt intressant hur de ska klara sig ur detta.... mad

537 Inlägg
25 september 2017
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3506/3506-b3421ba6e30e2eb1fde7add619948fe8.jpg

Nu är folien borttagen på bilen och inlämnad för ytterligare en besiktning av skadorna Peter har gjort! En bild säger mer än tusen ord funkar nog på denna bild!  Finns också väldigt bra förklaringar på hur arbetet är utfört m.m m.m nu. 

Jag har personligen ställt in mig på att sitta i rättegång ang det jag varit med om och blir  det en så kommer jag givetvis bjuda in så många av er som läser detta som möjligt! cool

Vill skriva mer..... mad

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
25 september 2017
Jösses vilken jävla härva det verkar bli... Helt vansinnigt att han inte kan stå för det han gjort.

Tada.wav

537 Inlägg
26 september 2017
Trådstartare
hyrbil skrev:
Jösses vilken jävla härva det verkar bli... Helt vansinnigt att han inte kan stå för det han gjort.

Ja, det har gått för långt för länge sen... hmm  Ja vansinnig är rätt ord när hans ordförråd tog slut.... rätt fort.

Hoppas verkligen ingen annan får uppleva det jag var med om hos Autofixit, Autowrapit och VN vinyl!

537 Inlägg
4 december 2017
Trådstartare
Kanske dags för en liten uppdatering... Kan nämna att det nu inletts en tvist och mina advokater har tagit över allt i detta ärende. Vi får se vad länge detta kommer att ta och kostnaden på att återställa bilen kommer endast hamna på 72 000 kr...!!?? sad  Men skam den som ger sig så jag hitta ett annat långtidsprojekt som man kan ockupera garaget med.... Många som tjatat att jag ska skaffa en Volvo så jag hitta den värsta wink 
https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3506/3506-576cd032f6987dd8620e7560d51814a7.jpg

537 Inlägg
4 april 2018
Trådstartare
Hej följare!  Jag skulle gärna kommit med ett positivt besked men har tyvärr inte det än. Peter på autofixit vill ej stå för något mer än ev lacka om huven åt mig. Resten av bilen och dess lack var tydligen i så dåligt skick enligt de att det är OK att skära i sönder den. Mycket märkligt tycker jag men det är tydligen så de ser på saken. Detta kommer bli en långdragen och dyr historia och tyvärr så blir juh bilen ståendes under tiden. Men vill någon bjuda in mig till en träff med bilen som den ser ut nu så är det ok. wink  Då kan ni själva bedöma skadorna och bilens skick förut de två delar som jag byggt om för säsongen 2017. Nu försvinner ytterligare en säsong med bilen och jag håller på att fundera vilken bil jag ska fixa till för att komma ut på lite träffar igen. JAg vill dela med mig av de mejlen som jag haft med Vn-Vinyl så får ni själva göra er uppfattning om hur detta har hanterats utav dessa. Jag undrar också om ni vill att jag ska fortsätta med uppdateringar på tråden eller om jag ska låta den vila tills detta är klart? alltid trevligt med respons även om ämnet för stunden är rätt tragiskt...

Mejl konversationen med VN.Vinyl: Hej Andreas,

Hoppas du haft en bra påsk!

Vi är inte en part i detta som jag förklarat för dig och eftersom vi inte varit på plats kan jag inte säga eller avgöra vad som hänt. Givetvis är det beklagligt att denna situation uppstått men jag kan inte avgöra vad som hänt och därför måste situationen lösas av dig och Peter som är dom inblandade parterna.

Jag tycker du ska ringa Peter och prata med han. Jag pratade med Peter senast igår rörande detta och han ångrade att situationen blev som det blev och ville att ni skulle lösa detta. Jag vet inte vad som hänt eller sagts men Peter är en snäll kille som inte är farlig eller någon av hans kollegor så om ni möts på en vanlig och trevlig ton är jag övertygad om att ni kan lösa detta

Lycka till

Med Vänliga Hälsningar / Regards

Victor Palaic
VN Vinyls AB
Office: +46 (0)8-684 288 40

Address: Trunstavägen 37B, SE-74130 Knivsta. Sweden
InstagramFacebookWebYouTubeEmailSkype

P Please consider the environment before printing this e-mail
------ This message may contain privileged and confidential information and is intended only for the stated addressee.
If you have received this message in error, please notify us immediately, and unless otherwise directed destroy all copies hereof.

19 apr. 2017 kl. 10:10 skrev Andreas Aigloow <andreas@aigloowdesign.com>:

Hej Victor.

Att hänga ur er för falska rykten? Menar du att jag ljuger då?

Detta åker jag in med till mitt försäkringsbolag idag och visar upp bilen. Bilen har stått på  Elmia hela helgen och en kollega till Peter har kommit å tittat på bilen! Att det finns skär märken i min bil och eran inställning till detta är jävligt chockande slappt.  JAg var tvungen att säga att jag var tvungen att tillkalla Polis för jag inte fick hämta ut bilen om jag inte lämnade pengar kontant??!!  Tur jag har vittnen som kan intyga vad som skedde på plats.

Den 2017-04-13 kl. 18:13, skrev Order VN Vinyls®:
> Hej
>
> Jag vill börja med att säga att det är tråkigt att höra att du inte är nöjd med det utförda jobbet eller hur du blivit bemött.
>
> Jag har pratat med Peter och hans kollegor gällande situationen och ni har olika syn på vad som hänt och hur situationen har sätt ut. Det är givetvis inget jag kan bedöma vad som är korrekt och inte i och med att jag/vi inte har varit inblandade i detta mer än dom två mejl du och jag haft för flera veckor sedan gällande din förfrågan om jobbet.
>
> Eftersom du inte är vår kund då vi varken sålt material eller utfört en tjänst till dig så har vi inte något med denna situation att göra och det är något som du och Autofixit får lösa.
>
> Peter och Autofixit är en väldigt bra installatör med lång erfarenhet och stor kunskap, vi använder Peter som instruktör på samtliga av våra folieringskurser. Vi hänvisar även jobb till Autofixit varje vecka och det har alltid varit väldigt nöjda kunder som kommit från Peter.
>
> Jag vill påpeka att vi på VN Vinyls är kända för vårt goda rykte och vi har fler än 5000 kunder som kan gå i god för det. Att hänga ut oss avseende denna händelse eller polisanmäla oss på falska grunder tror jag gör dig mer skada än oss då det är helt oberättigat. Vi är som sagt inte en part i denna tvist och det är något som Ni måste lösa
>
> Jag önskar dig lycka till och trevlig påsk
>
> Med Vänliga Hälsningar / Regards
>
>
>    
> Victor
> VN Vinyls AB
> Office: +46 (0)8-684 288 40
>
> Address: Trunstavägen 37B, SE-74130 Knivsta. Sweden
> InstagramFacebookWebYouTubeEmailSkype

> P Please consider the environment before printing this e-mail
> ------ This message may contain privileged and confidential information and is intended only for the stated addressee.
> If you have received this message in error, please notify us immediately, and unless otherwise directed destroy all copies hereof.
>
> 20 mars 2017 kl. 13:02 skrev Andreas Aigloow <andreas@aigloowdesign.com>:
>
> Tack för svar och jag har kontakt med Peter nu.
>
>
> Toppen service.
>
>
> MVH Andreas
>
> Den 2017-03-20 kl. 11:04, skrev Order VN Vinyls®:
>> Hej Andreas
>>
>> Tack för ditt mejl. Vi hjälper dig gärna men vi utför inga arbeten utan vi säljer enbart material. Däremot har vi flera certifierade installatörer som kan hjälpa dig och eftersom detta är ett speciellt projekt så är det en speciell montör jag tänker på som är riktigt duktiga med den här typen av arbeten.
>>
>> Dom heter Autofixit och ligger i Stockholm(Tullinge)
>> Peter 076-945 88 78
>> info@autofixit.se
>>
>> Om du kan tänka dig att ta dig hit så kan dom hjälpa dig med den design/foliering du är ute efter
>>
>> Återkom gärna om dom fungerar eller om jag ska leta efter en annan montör
>>
>> Med Vänliga Hälsningar / Regards
>>
>>    
>> Victor Palaic
>> VN Vinyls AB
>> Office: +46 (0)8-684 288 40
>>
>> Address: Trunstavägen 37B, SE-74130 Knivsta. Sweden
>> InstagramFacebookWebYouTubeEmailSkype
>> 
>> P Please consider the environment before printing this e-mail
>> ------ This message may contain privileged and confidential information and is intended only for the stated addressee.
>> If you have received this message in error, please notify us immediately, and unless otherwise directed destroy all copies hereof.
>>
>> 19 mars 2017 kl. 16:29 skrev Andreas Aigloow <andreas@aigloowdesign.com>:
>>
>> HEj, jag har en ganska unik BMW M5 som kommer stå på Elmia i år B hallen.
>>
>> Jag vill ha en sliten racing livery på den med de klassiska M sport färgerna och skulle till att börja med behöva en skiss så jag kan visa de olika bolaget som är med på bygget runt om i världen.
>>
>> Jag blev rekommenderad er utav en vän och pratat med vissa andra bolag men de har inte känts proffsiga...  Så är jag nu rätt ute för att kunna få en foliering till min bil i tid till emlia?
>>
>> MVH Andreas 
>>
>> --
>>
>> <yY4bU8T.jpg>
>>
>> Andreas Aigloow / Chief Executive Officer (CEO)
>> andreas@aigloowdesign.com / +46723056969
>>
>> Aigloow Design AB / Bestparts
>> Nedre Bondestad 1 665 91 SE - Kil
>> www.bestparts.se
>>
>> <DufE6mi.png><spacer.gif>
>
> --
>
> <yY4bU8T.jpg>
>
> Andreas Aigloow / Chief Executive Officer (CEO)
> andreas@aigloowdesign.com / +46723056969
>
> Aigloow Design AB / Bestparts
> Nedre Bondestad 1 665 91 SE - Kil
> www.bestparts.se
>
> <DufE6mi.png><spacer.gif>

--

<yY4bU8T.jpg>

Andreas Aigloow / Chief Executive Officer (CEO)
andreas@aigloowdesign.com / +46723056969

Aigloow Design AB / Bestparts
Nedre Bondestad 1 665 91 SE - Kil
www.bestparts.se

<DufE6mi.png><spacer.gif>

1 426 Inlägg
6 april 2018
Certifierad haha
Nu vet jag inte hur lång "kursen" är men det är som vissa mekaniker, göra mer skada än nytta.

Lycka till i framtiden med detta.

Svetsare
1 209 Inlägg
6 april 2018
Följt detta i de tysta men fruktansvärt vilket jobb å bemötande e ju inte Heller va man vill ha. Beror lite på hur du känner men uppföljning på detta vore intressant. Hoppas iaf att de löser sig för dig.

Gillar konceptet skarpt smile

(Bara fantasin sätter gränserna)

537 Inlägg
7 april 2018
Trådstartare
Jockk3 skrev:
Certifierad haha
Nu vet jag inte hur lång "kursen" är men det är som vissa mekaniker, göra mer skada än nytta.

Lycka till i framtiden med detta.

Ja, den kursen tvekar jag än om jag ska gå på, men jag fick givetvis ett erbjudande om att han skulle lära mig att foliera bilar. De som hjälp mig att besikta bilens skador och dra av all folie tror jag besitter lite högre kunskap tyvärr. wink Jag kan nu redan foliera själv bättre än det jag fick på Autofixit... Tusen tack för stöttningen och detta är verkligen inte slutet för detta projekt och hoppas att de som läser detta  inte åker på samma problem som för mig. Losing is not a Option!

537 Inlägg
7 april 2018
Trådstartare
Tyfors skrev:
Följt detta i de tysta men fruktansvärt vilket jobb å bemötande e ju inte Heller va man vill ha. Beror lite på hur du känner men uppföljning på detta vore intressant. Hoppas iaf att de löser sig för dig.

Gillar konceptet skarpt smile

Tack! Inte min stil att sitta still att vara tyst, speciellt efter en sådan behandling man har fått ifrån inblandade parter. Märks vad folk är fega och ryggradslösa...  Jag kan inte uppdatera något speciellt med just M5:an som projekt innan detta är löst för det känns verkligen att slänga pengar i sjön... Men är faktiskt lite sugen på att ev åka å visa upp bilen på några träffar så folk få se den i verkligheten med lite plakat på vilka som gjort jobbet men både före och efter bilder på bilen... smile Den är väldigt väl dokumenterad genom åren och finns inga skador på bilen innan folieringen utan de kom plötsligt i samband med den. De som har sett i verkligheten bara skakar på huvudet och tror knappt att det är sant att ett "proffs" har gjort jobbet på bilen... 

Det kommer lösa sig och för att inte min byggartarm ska spricka står nu ett nytt projekt i garaget och jag håller liv i tråden med lite bilder på den... och givetvis uppdateringar på hur det går mot Autofixit.

smile

537 Inlägg
7 april 2018
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3506/3506-cd2807b2c654f2aa84e2ab302f421ee9.jpg

Detta håller jag nu på med och väntar på ny förstärkt vinkelväxel och kardan tillbehör... Passar på att fixa till det lite i motorutrymmet så länge. Måste juh ha en traktor när man bor på landet eller hur? big_smile

Tokig 08a
1 019 Inlägg
7 april 2018
Den såg riktigt ball ut på bild måste jag säga!
Stuket hade varit helrätt om det varit bra gjort smile

Sök