En helrenovering av lastbil och tanktrailer. Förvänta inga proffs verk, utan är en simpel hobby meckare. Gör det bästa jah kan utav de verktygen och tillgång jag har. Minne efter min far och förhoppningsvis kunna åka på lite... Visa mer
Kan tillägga att de sista tillbehören är klara nu:)
Tak triangeln nygjord, med aluminum baksida, 5 watts lampa, nya linser och pulverlackerad gul Är gjord på en gammal som mall:) så utseendet är så original det bara går!
SläpSkylten till pejlstången är med belsyning, finns de utan belsyning också. Denna är dock helt original och aldrig varit monterad.
Riktigt grymt, nostalgiporr
Turbo? No. Balls! Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge "Ecodriving is for poor people"
Kan tillägga att de sista tillbehören är klara nu:)
Tak triangeln nygjord, med aluminum baksida, 5 watts lampa, nya linser och pulverlackerad gul Är gjord på en gammal som mall:) så utseendet är så original det bara går!
SläpSkylten till pejlstången är med belsyning, finns de utan belsyning också. Denna är dock helt original och aldrig varit monterad.
Lite bättre bilder på sovhytterna! den andra är också numera såld till en jag känner! så båda hytterna kommer hamna här i Skaraborg:) flygplansluckan på taket kommer att läggas igen! Har inte hämtat hem hytten ännu.men kommer framöver:) De bruna är inte rost ,utan grundfärg:)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Sista pusselbitarna kom hem idag och är jättenöjd. Så vackert.
Sen ska hytten hämtas i slutet på denna eller början på nästan så fort vädret lugnat ner sig lite. Nästa steg blir ingen lack i vinter utan blir att plocka ihop bilen igen lite snabbt..
Därav jag måste testmontera för fästen osv, bak skärmar, vändskivan ska måttas in. Sovhytten ska lyftas på lite snabb så jag får se hur långt jah måste flytta bak hytt fästet, alla fästen för skyltar, extraljus skall göras. Hytten ska få en liten makeover, tak korgen ska också förlängas till nya hytten etc
Huva va möe jobb men de kommer bli kanon
Sen när allt är klart och jag fått som jag vill så åker hela ekipaget isär och blästras, lackas.
Låter som en bra plan! Få ihop bygget o njut lite av det. Det kommer en vinter nästa år, lackering går o ordna då...
Jag åker förbi en gammal Scania-Vabis varenda dag på väg till o från arbetet... en stackars övergiven rackare som ropar mitt namn!
Synd man inte har rätt behörighet på körkortet. O en påse pengar då, förstås...
Håller fullständigt med om det sistnämnda.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.