En helrenovering av lastbil och tanktrailer. Förvänta inga proffs verk, utan är en simpel hobby meckare. Gör det bästa jah kan utav de verktygen och tillgång jag har. Minne efter min far och förhoppningsvis kunna åka på lite... Visa mer
Fan, nu blir man ännu mer sugen på o rädda den där -70ans Scania jag åker förbi varje dag... Den har stått avställd sen -93. Borde kunna bli ett roligt projekt. Om man haft tid, plats o pengar... Kul för dig att du fått ett till objekt!
hallå alla! äntligen hemma efter en hetsig dag. Först på morgonen blev det veteranträff/marknad på morgonen..sen vud lunch va det vidare för vara med på dop. Men blev ialafall lite inhandlat och upphämtning av tidgare beställda delar..
samt dregla en hel del..kom massvis med fina bilar.
delarna som redan va beställda va starkhornen och omvandlaren till stereon:)
sen råka det bli lite annat, ett extra oljefilter skadar inte, samt bakljus tll tanktrailern, hitta ett par i väldigt fint skick. Sen sist men inte minst en ny batterilåda mer eller mindre, också nylackad.så det byts ut emot min betydligt sämre..
hallå alla! äntligen hemma efter en hetsig dag. Först på morgonen blev det veteranträff/marknad på morgonen..sen vud lunch va det vidare för vara med på dop. Men blev ialafall lite inhandlat och upphämtning av tidgare beställda delar..
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Fan, nu blir man ännu mer sugen på o rädda den där -70ans Scania jag åker förbi varje dag... Den har stått avställd sen -93. Borde kunna bli ett roligt projekt. Om man haft tid, plats o pengar... Kul för dig att du fått ett till objekt!
hehe en till objekt? blev ju av med ett objekt:) denna jag skulle ta sovhytten ifrån va ju tänkt från början.men folk skulle hembesöka mig för jag skulle skrota ner den för hyttens skull..sen hitta jag ju en fabriksny hytt istället:) som dessutom passar volvo.
jo tid,pengar och plats e ju en fördel.men skadar inte och stanna och fråga vad han ska ha för den, alltid kul och veta:)
Jag vet inte om du sett denna video. om inte annat kan du ha den för inspiration :-) raska drängar räddar en scania L51 med tanktrailer undan skrotdöden https://www.youtube.com/watch?v=hHMkyZFqrDE
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Nu e det full fart igen, sovhytten testmonterad! samt lite andra detaljer..många av delarna sitter inte fast så de kan hänga lite..men just för får en helhets syn på hur jag tänker mig:) vill inte borra massa hål i nånting som jag inte vet kommer sitta där..men ja..va tror ni?
skulle tagit tanktrailern idag också men tiden försvann så det får bli nästa vecka:)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.