En helrenovering av lastbil och tanktrailer. Förvänta inga proffs verk, utan är en simpel hobby meckare. Gör det bästa jah kan utav de verktygen och tillgång jag har. Minne efter min far och förhoppningsvis kunna åka på lite... Visa mer
Fi fasen va grannt det blir :-) Finns ju inget så mysigt som nylackat! Härligt att du krigar på med bilen,följer spänt varje uppdatering men är dålig på att berömma och kommentera ditt arbete
Vad har hänt sen sist? Vi har splittat motor & låda för laga kåpan.. insåg då att lagret i svänghjulet va kasst, så de bytes ut mot ett nytt, likaså kopplingslamellerna va inge bra. Så fick fatt i ett par nya, så får man nitta om på gammalt hederligt viss:)
även fått sponsring av verktygsboden av rostfria bult och muttrar, ett guld läge nu när ihopmonteringen börjar ta sin gång:)
va också tvungen och sätta ström på takskylten för att se hur de blev..
Kanon ju med sponsor! Lär ju bli en del skruvar och muttrar, hehe.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mycket snyggt. Det måste vara enormt trevligt att montera ihop renoverade delar!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Idag blev de en halvdag i blästringshallen sen klara jag inte mer. Ryggen tog stryk.. Men fint blev de. Ska vi bara invänta grund och lack,svänghjulskåpan ska lämnas iväg imorgon på svetsning.
Resterande grejer kommer jag blästra på lördag..
Råkade också blästra av skinnet på tummen i nån millesekund, jävla tryck i grejerna..
Gjorde också rent växellådan, efter 5 timmars skrubbande så såg den ut som ny! blir lägga ny grön färg sen..
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Alltså, det sved i mitt eget finger bara av att se bilden, haha.
Förresten, sett annonsen i senaste numret av Klassiska Lastbilar? IC-grejer..