2507
Sök

V70 -98 hjälp med Diesel pumpsinställning efter pumpremsbyte

72 Inlägg
7 mars 2016
Trådstartare
Hej!
Min D5252T fick pumpremshaveri för några veckor sedan och jag har provat byta pumpremmen samt försökt nolla pumpen efter markeringarna som är på insidan på hjulet samt på dieselpumpen efter man har sökt i forum och på youtube efter hjälp. Har även provat nolla kammen och därefter pumpen. Har inte fått igång på bilen men vid ett försök senast igår när jag och en kompis höll på med pumpen så var det så att bilen nästan hostade igång flera gånger efter att innan har varit helt död. Men den ville ändå inte riktigt hoppa igång.

Det jag är ute efter är en utförlig och detaljerad beskrivning hur man grundinställer pumpen från någon som kan och har gjort det några gånger så att jag får fart på bilen. När det är fixat så tänkte jag sen köra bort bilen till volvo o be dom göra en dynamisk inställning (eller vad det nu heter).

Problemet började med att jag var påväg hem en kväll och bilen började plötsligt gå ryckigt och illa. Den gjorde även det dagen efter. Sen dagen efter det så tvärdog bilen bara och ville inte starta alls och jag tänkte först att det var bränslefiltret som var igensatt så jag böt det men den startade ändå inte sen kollade jag hur pumpremmen såg ut och nästan hälften av tänderna på själva remmen var borta och remmen var nästan av. Så pumpen måste ju ha kuggat över som bara den och stå helt fel?

All hjälp uppskattas!

Sök