OPEL Kadett C 2.0 Rallye, reparation efter dikesvisit
Jobbar vidare på att montera ihop bilen. Lacken är polerad efter det dåliga lackjobbet som tog nästan 6 månader. Läs sida 5-8 och kommentera gärna. Rullgrus i en sväng resulterade i en liten dikesvisit hösten 2015, i slutet på... Visa mer
Liten uppdatering. Elsystemet har kommit så långt att jag kunnat börja testa funktionerna. Spolare och vindrutetorkare fungerar efter mycket funderande. Kupefläkten går med 2 farter, innerbelysning fungerar
Hel-, halv- ljus + blinkers testas.
Bakljus + blinkers testade och fungerar. Skyltbelysning kontrollerad med multimeter fungerar
Det har tagit väldigt mycket längre tid än vad jag trodde att det skulle ta
el tar då en sån himla tid, men fint blir det du! mycket trevlig bil
Jo det tar en himla tid, massor av tid går åt till att testa hur t.ex. blinkerspaken är kopplad eller bara hur fasen man skall koppla vindrutetorkarmotorn
super-mario skrev:
Byter elsystem på en -70 GTX just nu, räknade med ca 30h jobb...är på 50h nu och har lite kvar Men din blir ju för fin för att köras med tycker jag
Känns som om jag är upp i 100 timmar nu bara på elsystemet, började ju i mitten på April och nu är det mitten på Maj Nädå jag kommer nog att köra den även om det inte kommer att bli så mycket och absolut inte om det regnar
el tar då en sån himla tid, men fint blir det du! mycket trevlig bil
Jo det tar en himla tid, massor av tid går åt till att testa hur t.ex. blinkerspaken är kopplad eller bara hur fasen man skall koppla vindrutetorkarmotorn
super-mario skrev:
Byter elsystem på en -70 GTX just nu, räknade med ca 30h jobb...är på 50h nu och har lite kvar Men din blir ju för fin för att köras med tycker jag
Känns som om jag är upp i 100 timmar nu bara på elsystemet, började ju i mitten på April och nu är det mitten på Maj Nädå jag kommer nog att köra den även om det inte kommer att bli så mycket och absolut inte om det regnar
Nu lever nya elsystemet och de nya instrumenten. Ser ju nästan original ut, jo original instrumenten finns kvar orörda i fall man skulle vilja bygga tillbaka bilen till original skick. Inte för att jag kommer att göra det på länge. Original instrumenten är ju bara hopplöst dåliga.
Nu lever nya elsystemet och de nya instrumenten. Ser ju nästan original ut, jo original instrumenten finns kvar orörda i fall man skulle vilja bygga tillbaka bilen till original skick. Inte för att jag kommer att göra det på länge. Original instrumenten är ju bara hopplöst dåliga.
Gud så grant... Smakfullt...
Tror nästan att du blir tvungen att sälja den där bilen till mig sen när du är färdig... Ha ha ha.
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Gud så grant... Smakfullt...
Tror nästan att du blir tvungen att sälja den där bilen till mig sen när du är färdig... Ha ha ha.
Ha ha ha, undrar om du har en plånbok som är tjock nog till det