OPEL Kadett C 2.0 Rallye, reparation efter dikesvisit
Jobbar vidare på att montera ihop bilen. Lacken är polerad efter det dåliga lackjobbet som tog nästan 6 månader. Läs sida 5-8 och kommentera gärna. Rullgrus i en sväng resulterade i en liten dikesvisit hösten 2015, i slutet på... Visa mer
Audi har denna lösning, det är plats för 2 rör med gummi i mellan, samt ett rosfritt öppningsbart klammer runt om kring. Det är även ett hål i på baksidan så man kan trycka fast det mot en gängad pinne. Den finns på de gamla urq och audi 80/90 quattro. samt en liknande modell på Audi a4 B5 karossen.
Senast redigerat av vw_audi (25 juni 2017)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Audi har denna lösning, det är plats för 2 rör med gummi i mellan, samt ett rosfritt öppningsbart klammer runt om kring. Det är även ett hål i på baksidan så man kan trycka fast det mot en gängad pinne. Den finns på de gamla urq och audi 80/90 quattro. samt en liknande modell på Audi a4 B5 karossen. https://www1.garaget.org/gallery/images/12/11883/11883-ffd16e9e18521327b4de35be45792b8e.jpg
Ja något sådant, men det får vara lite snyggare
Curse skrev:
Hur grova är rören? Tänker tändkabel hållare. Men du vill kanske ha fast dom i karossen åxå?
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
dom där små grejerna är det som tar mest tid har jag märkt efter vissa omöjliga projekt...
minns när jag och kussen och hans farsa gav sig på att byta motor på hans 240 dagen innan en träff.. visst ett motorbyte på en 240 är ju ingen grej men samtidigt skulle vi byta framvagn och dessutom var original motorn en b23e och den nya en b21et allt målat grisnoga fy fan så vi mekade hela natten när vi var typ klara och häller i glykol så pissar det ur direkt.. visade sig att en frostplugg var trasig eller nått detta var när vu hade mekat säkert 25-26timmar i ett sträck.. då var det bara att ge upp.. det mesta av den mekningen var en stor dimma nu var detta säkert 15-20år sen.. vi gav oss alltid på sånna där grejer.. jag monterade ett kjolpaket på min 245a dagen före en träff och skulle hämta bilen på jobbet samma dag som träffen var och då har skitlimmet inte hunnit torka så när jag tog bort tejpen på sidokjolarna trilla dom rätt ner i golvet på lackboxen.. det var också en sån där grej man önskar att man haft lite mer tid på sig ;-)
Vilken fantastisk renovering! Riktigt kul tråd att följa! Bra jobbat! Det enda jag kan tänkas ha en åsikt om är nog de blå/röda AN kopplingarna och bränsledetaljerna. Det skär sig lite mot det övriga stuket, kanske svarta eller silverfärgade kopplingar/detaljer/fästen?
dom där små grejerna är det som tar mest tid har jag märkt efter vissa omöjliga projekt...
minns när jag och kussen och hans farsa gav sig på att byta motor på hans 240 dagen innan en träff.. visst ett motorbyte på en 240 är ju ingen grej men samtidigt skulle vi byta framvagn och dessutom var original motorn en b23e och den nya en b21et allt målat grisnoga fy fan så vi mekade hela natten när vi var typ klara och häller i glykol så pissar det ur direkt.. visade sig att en frostplugg var trasig eller nått detta var när vu hade mekat säkert 25-26timmar i ett sträck.. då var det bara att ge upp.. det mesta av den mekningen var en stor dimma nu var detta säkert 15-20år sen.. vi gav oss alltid på sånna där grejer.. jag monterade ett kjolpaket på min 245a dagen före en träff och skulle hämta bilen på jobbet samma dag som träffen var och då har skitlimmet inte hunnit torka så när jag tog bort tejpen på sidokjolarna trilla dom rätt ner i golvet på lackboxen.. det var också en sån där grej man önskar att man haft lite mer tid på sig ;-)
Vilken fantastisk renovering! Riktigt kul tråd att följa! Bra jobbat! Det enda jag kan tänkas ha en åsikt om är nog de blå/röda AN kopplingarna och bränsledetaljerna. Det skär sig lite mot det övriga stuket, kanske svarta eller silverfärgade kopplingar/detaljer/fästen?
Men som sagt, fantastiskt bra jobbat!
Håller med lite där, AN kopplingarna var ju i den färgen. Vi får se om jag kan skicka iväg de i vinter och få annan färg på dem